• Äldre 13 Mar 21:44
    2847 visningar
    7 svar
    7
    2847

    Allians med 0.03'or - någon som har?

    Jag ska låta tillverka en alliansring med 0.03'or men är osäker på hur många diamanter jag ska ha i den. Jag vill inte att stenarna går hela vägen runt eftersom jag kommer träna etc. med mina ringar. Diamanter i handflatan känns sådär...

    Någon som har en halvallians med 0.03'or och kan berätta (eller ännu hellre visa!) sin ring??

  • Svar på tråden Allians med 0.03'or - någon som har?
  • Äldre 13 Mar 21:45
    #1

    Kanske ska tilläggas att det ska bli en fadenfattning på stenarna

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 14 Mar 15:15
    #2
    +1
    Jullis skrev 2015-03-13 21:44:24 följande:

    Jag ska låta tillverka en alliansring med 0.03'or men är osäker på hur många diamanter jag ska ha i den. Jag vill inte att stenarna går hela vägen runt eftersom jag kommer träna etc. med mina ringar. Diamanter i handflatan känns sådär...

    Någon som har en halvallians med 0.03'or och kan berätta (eller ännu hellre visa!) sin ring??


    Jag har ingen alliansring men jag har en solitär med 0.03:or på sidorna och kommer även att att ha en allians med lika stora stenar till den. Jag blev rekommenderad ca 13-14 stenar och det kommer då alltså bli lika långt mellan första och sista stenen som på solitären. 


     


    Här kommer en bild på solitären. Inte för att jag vet om det hjälper men :P




    Ingen aning vad det är för infattning på stenarna dock


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 16 Mar 22:03
    #3

    Så små diamanter kommer inte att skära in i handflatan om du inte verkligen anstränger dig. Med fadenfattning är det inga problem. Om du tittar här kan du se hur mycket de (inte) sticker upp.
    foralltidvi.blogspot.se/2012/11/sagan-om-ringen_24.html

    Vill du ha en halvallians ändå så har jag 14 diamanter i min (0,07 carat, kanalfattning), men de sitter lite tätare i en kanalfattning än i en fadenfattning så det kanske jämnar ut sig. Bild finns i mitt galleri.

  • Äldre 16 Mar 22:59
    #4

    Anledningen till att jag inte vill ha stenar hela vägen är att jag styrketränar en hel del. Och jag kommer inte ta av mina ringar när jag tränar.

    Din ring kan jag tyvärr inte se då det står att din presentation är privat.

    Men jag tackar för din input! :)


    Lenblo skrev 2015-03-16 22:03:37 följande:

    Så små diamanter kommer inte att skära in i handflatan om du inte verkligen anstränger dig. Med fadenfattning är det inga problem. Om du tittar här kan du se hur mycket de (inte) sticker upp.

    foralltidvi.blogspot.se/2012/11/sagan-om-ringen_24.html

    Vill du ha en halvallians ändå så har jag 14 diamanter i min (0,07 carat, kanalfattning), men de sitter lite tätare i en kanalfattning än i en fadenfattning så det kanske jämnar ut sig. Bild finns i mitt galleri.


  • Äldre 16 Mar 23:02
    #5

    Jo men visst är det till hjälp

    Hur stor är din mittsten? Din ring är väldigt fin!


    CamillaForsgren skrev 2015-03-14 15:15:30 följande:

    Jag har ingen alliansring men jag har en solitär med 0.03:or på sidorna och kommer även att att ha en allians med lika stora stenar till den. Jag blev rekommenderad ca 13-14 stenar och det kommer då alltså bli lika långt mellan första och sista stenen som på solitären. 

     

    Här kommer en bild på solitären. Inte för att jag vet om det hjälper men :P

    Ingen aning vad det är för infattning på stenarna dock


  • Äldre 17 Mar 20:43
    #6

    Ja, styrketräning är ju lite speciellt. Min profil ska vara öppen för alla inloggade, ska se om jag kan fixa till det.

  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 18 Mar 15:49
    #7
    Jullis skrev 2015-03-16 23:02:12 följande:

    Jo men visst är det till hjälp

    Hur stor är din mittsten? Din ring är väldigt fin!


    Den är 0.5 carat :)
    Wedding#2 6:e augusti 2016
Svar på tråden Allians med 0.03'or - någon som har?