• Äldre 12 Mar 22:28
    8327 visningar
    13 svar
    13
    8327

    Vad skriver man i ringen?

    Vi vill inte bara ha namn/datum, utan hellre någon kortare mening som passar oss. Gärna som är både rolig och kärleksfull. Hittade en sida med massa tips, men det var inte så många som passade oss personligen.


    Vi har en ganska "hård" kärlek till varandra. Driver med varandra på kärleksfullt vis så att säga. Hittade en : "To love, honor and irritate" . Lite i den stilen tänkte vi och kommer vi inte på nån bättre så blir det den. ;)


     


    Några idéer? Både engelska och svenska går bra! :) Vi har båda rätt små ringstorlekar , så inte för långa meningar

  • Svar på tråden Vad skriver man i ringen?
  • Äldre 12 Mar 22:55
    #1

    Ett tips - börja med att kolla ringarna först. 


    Det kan hända att stämplar sitter "olämpligt" och det därför inte får plats mer än datumet i princip.


    Så var det i den ring jag och exet hade. Vi ville ha våra namn och datum. Men vi fick välja antingen eller...


    Men lite fraser kan ju vara roliga att ha funderat över i alla fall Flört
    Jag har inga på rak arm just nu, men kommer jag på några så återkommer jag 

  • Äldre 12 Mar 23:04
    #2

    Ringarna är beställda men har inte kommit än. Vi sa att vi skulle klura på gravyr så länge. Får hoppas det funkar när vi bestämt oss .


    Har även funderat på koordinaterna för platsen där vi träffades för 7 år sedan !

  • Äldre 12 Mar 23:22
    #3
    LiMe skrev 2015-03-12 23:04:39 följande:

    Har även funderat på koordinaterna för platsen där vi träffades för 7 år sedan !


    Det var väl en bra idé... och så kanske samma för platsen ni gifter er på? Om det får plats :) 
  • Äldre 12 Mar 23:44
    #4
    +1

    Ja, det är ingen speciell plats alls egentligen. Bara för oss :P


    Men vigselplatsen är ju speciell. Frågan är bara hur man gör med koordinaterna där, svårt att hitta EXAKTA platsen bland all grönska på Google Earth. Men kanske räcker att man tar nånstans i själva området

  • Äldre 13 Mar 01:23
    #5

    Gud vad kul ide med koordinatorer!

  • Äldre 13 Mar 08:32
    #6

    damen kommer ju ha platsbrist så jag tror det bara blir datum och initialer tyvärr.
    Annars var ju kordinater en bra ide men men, vi har nog inte plats


    Live free, ride free
  • Äldre 13 Mar 15:43
    #7
    +1

    Jag ringde idag och frågade. Min ring är liten , strl 48, och smal. Har 7 diamanter som tar plats. Men hon sa att jag skulle få plats med 20-25 bokstäver ändå! Vettetusan hur , men bra det ju! :p

  • Äldre 13 Mar 16:45
    #8
    LiMe skrev 2015-03-13 15:43:32 följande:

    Jag ringde idag och frågade. Min ring är liten , strl 48, och smal. Har 7 diamanter som tar plats. Men hon sa att jag skulle få plats med 20-25 bokstäver ändå! Vettetusan hur , men bra det ju! :p


    räknade i min egen ring  21 tecken/bokstäver har jag.

    makens hela förnamn+mitt förnamn+vigseldatum+årtal 

    Det får precis plats. Har som du 7 små diamanter.  

    så tänk klokt helt enkelt. Jag hade inte ens fått in ett kommatecken extra utöver det som står.
  • Äldre 13 Mar 21:37
    #9
    +1

    Nu har vi bestämt oss. Vi valde koordinaterna följt av 1/8-15 for (infinitymärket). Nordkoordinaterna i min och östkoordinaterna i hans! Tror det blir bra :)

  • Äldre 13 Mar 21:39
    #10

    Blir totalt 19 tecken + mellanrum. Valde att ta bort sekunddecimalerna i koordinaterna , det är inte så noga !

  • Äldre 10 Apr 11:06
    #11

    I förlovningsringarna har vi land där vi förlovade oss + datum.

    när vi gifter oss kommer vi båda flytta de ringarna till höger hand. Jag kommer byta till ny förlovningsring med bara datumet samt vigselring med bara datumet. Han kommer ta en bred ring med bägge datum. Varför namn liksom, jag vet vem jag är gift med :D

  • Aniara­4
    Äldre 17 Apr 11:27
    #12
    Nora Barlow skrev 2015-04-10 11:06:33 följande:

     Varför namn liksom, jag vet vem jag är gift med :D


    Jag tycker det är fint att liksom bära någons namn med sig. Att det i min mans ring inte bara står att han är gift, utan att jag finns med där. Och att jag bär hans namn på min hans.

    Men sånt är ju individuellt hur man känner.
  • Äldre 17 Apr 19:48
    #13

    jag har beställt min ring och lämnat in gubbens för gravyr. vi kom överens om "i love you" (i min) och " i know" (i hans) sen ska jag överraska han med att jag har beställt att dom ska sätta resp. stjärntecken i ringarna, (jag hans och han mitt) ska bli kul att se hur det blir! :D 

Svar på tråden Vad skriver man i ringen?