• Äldre 12 Mar 18:38
    2785 visningar
    7 svar
    7
    2785

    Vilka alla ringmärken finns?

    Hej! Letar efter sidor där man hittar ganska exklusiva ringar, som Tiffany's, Cartier, och motsvarande!

    Vilka andra märken känner ni till?

  • Svar på tråden Vilka alla ringmärken finns?
  • Äldre 12 Mar 23:03
    #1

    Bumpar upp lite! Vill ha tips! :) Ingen som känner till något mer exklusivt märke?

  • Äldre 14 Mar 01:21
    #2

    .. Någon som har koll på lite mindre exklusiva märken då? Tungan ute

  • Äldre 15 Mar 02:21
    #3

    Efva Attling är väl det märke jag kan komma på om man vill ha lite mer exklusiva ringar :) Engelbert platsar nog iofs också in där. 

  • Äldre 15 Mar 04:47
    #4

    Tack för tipsen! Gillar dock inte EAs design, så hårda och kantiga, tycker att hon förstör fina diamanter med blaffiga, täckande fattningar som gömmer halva diamanterna. Och alla hennes WT-ordspråk som hon har på allt. Huu. ;) 

    Engelbert hade massa fint! Tog mig precis en titt! :) Om någon annan vill ha inspirationstips så kan jag bidra med Georg Jensen, han hade inte mycket, men några fina grejer! Harry Winston hade några superfina grejer med, finns nog ej i Sverige mig veterligen! Men de hade fina fattningar tyckte jag! 

    Gillar man helt överdådiga ringar som är motsatsen till den svenska minimalismen ska man spana in Verragio! Fantastiska hantverk, men kanske de flesta är kanske lite "mycket "? ;)

    Bluenile hade fina saker att kika på också!

    Hjärta

  • Äldre 15 Mar 04:52
    #5

    Vill förtydliga att jag inte tycker att ordspråk överlag är WT, kan vara mysigt, romantiskt och personligt. Men hennes massproducerade "Amor vinit omnia" mfl. känns bara fel och "oäkta". Väljer man att själv gravera in samma ord, får det för mig en helt annan innebörd än när någon annan släpper de orden, eller något snarlikt, på varenda smycke som designas och alla går runt med precis samma "kärleksord", som inte ens är ens egna. :) 

  • Äldre 15 Mar 04:54
    #6

    Återigen, hennes ord och ringar kan självklart ha en annan innebörd för andra, vilket jag såklart hoppas att de har för alla tusentals människor som går runt med exakt samma massproducerade, likadant stansade/graverade ord. ;)

  • Äldre 15 Mar 04:54
    #7

    Hoppsan, märkte att jag kanske kan uppfattas som dryg i mitt senaste inlägg, skulle bara vara lite rolig! :)

Svar på tråden Vilka alla ringmärken finns?