• Pernille

Hitta brudklänning

Hjälp!
    Börjar få lite panik här nu.
    Beställde en klänning på nätet från Stora Dagen.se men nu verkar den inte dyka upp. Hemsidan är borta och jag får inget svar när jag mailar kvinnan bakom sidan.

Med bara två månader kav till bröllopet börjar det kännas lite panikartat.

Vågar man beställa en ny klänning från tex jjhouse som finns på nätet?

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Hitta brudklänning
  • Sofia2015

Vilken jobbig situation!
    Jag skulle inte satsa på att beställa en klänning på nätet med bara två månader kvar till bröllopet. Även om de brukar levereras snabbt så KAN det ta flera månader. Leta hellre efter en begagnad klänning på blocket om du vill hålla nere priset och inte köpa i butik. 

Lycka till!

• Pernille

Hej och tack för svar!

Jag bor i Kalmar län och har strl 48 så det är inte helt enkelt att hitta ngt begagnat.

• augusti

Inte för att sabba för dig men stordagen var en bluffsajt som är anmäld och nere. Så du lär inte få dinklänning.

Du kan söka på bröllopstorget för jag såg trådr om derras bluff för bara några veckor sen.

• Linosa

Jag skulle gå till någon butik och försöka hitta något dom har inne. Lycka till!

• Nyfiken gul , nu fru

leta reda på första bästa bröllopsbutik du har i din närhet och gå in dit och förklara din situation.  Dom kan hjälpa dig att ta fram en klänning så snabbt som möjligt. Deras sömmerskor kan åstadkomma underverk , en klännning som är något för stor eller snäppet för liten kan lätt ändras så den passar dig och du kanske har tur att slippa panikbeställa något. 

Har du tittat på nätet på typ Boost.com  , bubbelroom osv och kanske bara leta efter en vacker lång festklänning?  

• Petra presentermedmera

Oj, oj... Tycker också att du ska kolla upp närmaste butik som säljer både tärn- och brudklänningar. Jag var tärna på en väninnas bröllop när jag var 7 månader gravid och behövde därmed lägga ut klänningen mycket. De hjälper till hela vägen! Titta på begagnat avdelningar, typ loppisar om det finns där du bor, eller på nätet. Du kanske får tänka lite utanför "boxen" så hittar du säkert något fint. Det kan ju till och med vara så att de vanliga affärskedjorna kan ha något som kan passa, med rätt accessoarer och skor!

STORT lycka till!

• Nightrod
    Pernille skrev 2015-03-07 19:01:33 följande:

Hjälp!
    Börjar få lite panik här nu.
    Beställde en klänning på nätet från Stora Dagen.se men nu verkar den inte dyka upp. Hemsidan är borta och jag får inget svar när jag mailar kvinnan bakom sidan.

Med bara två månader kav till bröllopet börjar det kännas lite panikartat.

Vågar man beställa en ny klänning från tex jjhouse som finns på nätet?

Tips mottages tacksamt!

de gånger vi beställt från JJ-house har det gått på max två veckor att få hem klänningarna
    Live free, ride free
Svar på tråden Hitta brudklänning