• Äldre 6 Mar 19:38
    2831 visningar
    6 svar
    6
    2831

    När är det bäst att göra beställningen?

    Hej!

    När har ni varit in till floristen och gjort beställningen på alla blommor till bröllopet? Jag var in och pratade lite snabbt med floristen i början på februari, men då tyckte de att det var lite väl långt till bröllopet. Vi ska gifta oss i början på maj. 

  • Svar på tråden När är det bäst att göra beställningen?
  • Äldre 6 Mar 20:28
    #1

    Minns inte exakt men kanske 6-8 veckor innan... 

  • Äldre 9 Mar 22:08
    #2

    Om man bokar in en konsultation med en riktig bröllopsflorist flera månader innan, och gärna ett halvår innan, så får man betydligt mer stöd och råd för att komma fram till precis rätt känsla och samtidigt få god tid på sig att reflektera över alla val som formar ens bröllop till en magisk dag på rätt personligt sätt.  

  • Äldre 9 Mar 23:00
    #3
    +1
    skrev 2015-03-09 22:08:26 följande:

    Om man bokar in en konsultation med en riktig bröllopsflorist flera månader innan, och gärna ett halvår innan, så får man betydligt mer stöd och råd för att komma fram till precis rätt känsla och samtidigt få god tid på sig att reflektera över alla val som formar ens bröllop till en magisk dag på rätt personligt sätt.  


    Och du läste trådstarten först va? Flört

    TS gifter sig i maj och hade varit inne i februari och fått veta att hon var tidigt ute av floristen.
    Det hade ju knappast hjälpt att gå in 3 månader tidigare då...

    Sen beror det ju på vilken typ av bukett man vill ha.
    Alla vill inte ha en exakt nyans på en speciell sorts blomma som måste specialbeställas. 
    Alla vill inte ha en droppformad bukett, eller en boll, eller något annat som kan ta tid att genomföra och planera.


    Att ge floristen lite fria händer genom att sätta maxpris, förklara känslan och beskriva typ av bukett man vill ha - kan generera en betydligt bättre bukett än man spenderat massa timmar och haft beslutsångest för att söka fram. Dessutom till ett billigare pris.


    Sättet du formulerar dig på luktar lite reklam - speciellt tillsammans med ditt nick.

  • Äldre 10 Mar 14:33
    #4



    LÅNAD BILD!

    Såhär vill jag att min bukett ska se ut. Så pass enkel att jag skulle kunna göra den själv ;) Så nej, jag behöver verkligen inte någon himla konsultation flera månader före bröllopet. 

  • Äldre 16 Mar 14:31
    #5

    Jag beställde mina blommor härom dagen, vi gifter oss 1/8, tycker det är skönt med allt som man jobbar undan liksom...

  • Äldre 16 Mar 16:11
    #6

    Floristen jag pratade med sa att om man inte har specifika krav på någon blomma utan de får sätta ihop en bukett med säsongens blommor så räcker det om jag kontaktar dem ca 4 veckor innan. Denna florist beställde blommor varje vecka så då skulle de ha lagomt med tid att beställa och fundera på förslag till bukett.

Svar på tråden När är det bäst att göra beställningen?