• Allrakäraste

    Snittar - ja eller nej?

    Hej!

    Jag och sambon är lite oense om huruvida vi ska ha snittar till minglet och välkomstskålen eller ej. Han vill inte att folk ska behöva gå hungriga medan jag menar att vi ändå har en relativt tidig vigsel (kl 15.00) och folk brukar ju i regel ändå inte äta middag förrän kring kl 17, så vrålhungriga ska väl folk inte vara.

    Hur ska ni göra på ert bröllop?

  • Svar på tråden Snittar - ja eller nej?
  • Linnen

    Jag hade tänkt att vi skulle ha snittar. Men nu skiter vi i det, ställer fram lite snacks så folk har nåt att tugga på ;) Vi har också vigsel kl 15 och middagen blir runt 17-17.30. 

  • Plättis

    Vi kommer ha en välkomstskål och något pyttelitet att tugga på efter vigseln. Eftersom vi vigs 14.00-14.30 (exakt tid är inte spikad än) och middagen börjar 17.00 hinner gästerna utan problem äta lunch innan och det finns ingen risk för att någon svälter ihjäl innan maten serveras. Däremot kommer vi nog ha dryck och frukt lättåtkomligt ifall det är varmt ute så ingen får vätskebrist (Vi har vigsel och mingel utomhus vid lokalen där vi har middagen.)


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Chicita

    Snittar är inget man ska äta sig mätt på.
    Så är man hungrig och måste ha snittar för att orka vänta på middagen så är det nog någon som inte ätit lunch.


    Däremot är det rätt trevligt att ha något att tugga på när man minglar, speciellt om det är tänkt att vara ett tag (typ att gästerna ska mingla medan ni fotograferas). Men det behöver inte vara så avancerat.
    Ställ fram skålar med salta pinnar och kanske lite chokladpraliner om ni inte vill ha snittar/smörgåsar eller liknande.
    Det handlar mer om att ha något i händerna och något att tugga på om man känner sig lite malplacerad, nervös eller har tråkigt än att man skulle vara hungrig

  • annapia

    Snittar är till för att öka aptiten inte att bli mätt på. Jag skulle servera champagne / mousserande tillsammans med ex chokladdoppade jordgubbar.

  • Aniara4

    Vi hade dryck och lite snacks vid ankomsten till lokalen, eftersom vi åkte en sväng och kom dit sist. Inte så avancerat som snittar, men bla en sorts ost-brödpinnar vi hittat som kändes lite mer lyxiga än salta pinnar.

Svar på tråden Snittar - ja eller nej?