• gästen

    Denna klänning som bröllopsgäst?

    Hej, 

    jag funderade på att ha denna klänning som bröllopsgäst i sommar. Klänningen är lite mer blekt rosa på bilden än i verkligheten (i verkligheten är den något mer gammelrosa). Så vad tycker ni, passar den? Vill absolut inte vara för "ljust klädd" eller att det blir "fel" att ha så mycket spets på sig som gäst. Jag har ingen möjlighet att fråga brudparet innan utan vill höra era åsikter. Tänkte matcha med ungefär liknande skor som hon har på bilden. 

    www.zalando.se/dorothy-perkins-sommarklaenning-pink-dp521c0bg-j11.html

    Tack på förhand! :) 

  • Svar på tråden Denna klänning som bröllopsgäst?
  • crs

    Om den passar klädkoden så ser jag inte varför den inte skulle passa. Att ha på sig spets är väl inget fel med? :) 

  • annapia

    Är det kavaj eller mörk kostym som klädkod passar den utmärkt. En jättefin klänning tycker jag. Lagom längd för bröllop samt inte för urringad. Ett utmärkt val, en härlig sommarfärg och spets är verkligen mode just nu. Högklackat till gör den ännu finare men ha gärna med ett par bytesskor om kvällen blir lång.

  • Chicita

    Som dom andra säger - om den matchar klädkoden så bör det inte vara några större problem.


    Känner du att det finns risk för att den är "för vit" (eller tja för "brud-lik") så kan du matcha den med antingen svarta eller lite skarpare färger som accessoarer.


    Kanske en kort svart bolero till, det kan vara skönt att ha över axlarna om det blir lite kallt framåt kvällen.
    Och så lite mer "moderna" smycken... Inte diskreta i strass, utan kanske ett kraftigt armband eller liknande.

Svar på tråden Denna klänning som bröllopsgäst?