• crs
    Äldre 23 Feb 17:22
    1633 visningar
    4 svar
    4
    1633

    Aktiviteter under lunch på restaurang?

    Hoj!

    Vi kommer ha en kort borglig vigsel på förmiddagen, följt av lunch på restaurang. Jag har tänkt att det är ju inte så knepigt, bara gå dit och äta och umgås lite, och sen är det bra med det, men nu har jag kommit att fundera på om vi ändå borde ha någon typ av "aktivitet"? 
    Alltså något stillsamt som vi kan göra vid bordet, och som passar sig på restaurang där det kommer finnas andra sällskap också (även om vi kommer sitta lite avskiljt). Jag tänker för att liksom  "få ihop" de olika familjerna lite, typ. Vi kommer vara max 29 personer, av vilka 8 st är barn 1-11 år. De vuxna är i åldrarna 17-67 (tror jag), och där ingår en av mina brorsöner, vänner som är 23-30 år, våra syskon med respektive som är 27-40 år, och min sambos föräldrar som är 66-67 någonting. Våra familjer har inte träffats förut, och våra vänner är liksom inte ett gäng, utan de flesta har bara träffats enstaka gånger. Det största "sammanhängande" sällskapet är mina bröder med familjer, de är 10 pers inkl. barnen. Det vore trist om alla liksom blir för mycket för sig själva, så kan man hitta på något för att få folk att interagera med varandra utan att de behöver småprata lite stelt? Som liksom passar för situationen. Eller är det överflödigt att försöka hitta på något sånt, bäst att låta det sköta sig självt? Jag och min sambo lär ju ha det bra ändå, liksom, med alla våra favoritpersoner på ett och samma ställe. 

    Jag vet inte hur länge vi kommer var där, men det blir fördrink, mat, och kanske kaffe. Det blir max 3 timmar tror jag, för sen ska vi iväg. 

  • Svar på tråden Aktiviteter under lunch på restaurang?
  • Äldre 23 Feb 17:45
    #1

    Lägg ner tid på bordsplaceringen istället. 


    Kolla av med restaurangen hur era bord kommer vara uppställda så att ni kan göra en bordsplacering och blanda gästerna lite.


    Eventuellt kan ni sen köra någon sorts bröllopsbingo under middagen.
    Ni listar saker som man ska höra eller se, och gör man det så kryssar man det. Kan man kryssa alla saker så har man fått bingo.

    Det kan exempelvis vara saker som:
    Någon ger kocken en komplimang
    Någon håller tal
    Någon tappar en sko
    Någon snyter sig
    osv

  • Äldre 23 Feb 18:21
    #2

    jag håller med om bordsplacering.  

    Vi hade middag på restaurang och vi hade bordsplacering.  Vi valde att ha olika nummer på bordet och varje gäst fick dra en "lott" ur en skål vid ankomst och numret på lotten avgjorde vilket bord man hamnade vid.  Bra spridning på folk blev det och vi fick sitta bland folk vi annars inte skulle haft tid att prata med. 

    En rolig ide att göra sittandes vid bordet är ju Quizz  . Man kan göra quiz på olika teman, det kan handla om er som par eller liknande. 

    Jag var på en vanlig fest en gång där quizzen hade 50 frågor så man kan absolut göra det till en längre grej om man vill fylla ut hela sittningen.  

  • crs
    Äldre 23 Feb 19:21
    #3

    Åh, jag hade tänkt strunta i bordsplacering. Men det är kanske dumt? 
    Jag tänker att det är knepigt när det är så många barn, alla lär väl vilja sitta med sina ungar så det blir det ju uppdelat ändå liksom. 

    Tack för tipsen på aktiviteter! :)

  • Äldre 23 Feb 19:39
    #4

    Vi placerade barnen så att alla barn hade 1 förälder till hands om dom var så små att dom behövde det, annars satte vi dom i närheten av varandra Glad

    Vi separerade inte föräldrarna jättelångt, men den andra föräldern kanske satt 3 platser bort, diagonalt över bordet (E-duking, så dom satt vid samma tunga liksom)


    På så sätt blev det ett "föräldra/barn-bord" men även föräldrarna fick möjlighet att umgås med andra samtidigt som barnen hade föräldrarna nära till hands

Svar på tråden Aktiviteter under lunch på restaurang?