• Soffan1985

    Vilken tid började och avslutades ert bröllop?

    Vi behöver tänka kring transporter till och från bröllopet och eftersom jag endast varit på ett bröllop tidigare tycker jag det är svårt att tänka kring tider. Vkll inte boka hemtransport för tidigt eller för sent...Vill gärna höra andras erfarenheter!

  • Svar på tråden Vilken tid började och avslutades ert bröllop?
  • Chicita

    Alltså det kan ta från 15 min till 2 timmar.

    I den kyrka vi vigdes så ligger vigslarna med 1 timmes mellanrum. Så då ska man efter vigseln hinna med att ha kramkalas och fotas lite av gästerna och så utrymma området innan nästa par med gäster kommer, så där är ju inte själva vigsel-delen jättelång.

    Vår tog kanske 25-30 min, då hade vi två egenvalda låtar och 2 relativt långa psalmer. 
    Däremot gick vi åt sidan mot församlingshemmet där vi skulle ha vårt firande och hade kramkalaset. Det tog nog 35-40 min det också (drygt 60 gäster).

    Men du kanske räknar i festen/ middagen också? 

  • Nyfiken gul , nu fru

    Vi vigdes kl 14 i kyrkan , vi var det enda par som gifte sig den dagen så vi hade inga problem med att stanna kvar för fotande och kramkalas och så. 

    Vi hade bokat restaurang kl 16 för tvårätters middag. 

    kl 18.ish....  hade vi hemkomst till vårt hus för mingel, bröllopstårta och paketöppning. 

    Hela alltet slutade ca 21 när vi åkte iväg för att sova bröllopsnatten på hotell. 

    Den enda bokade skjutsen vi hade var våran egen då vi åkte 50-tals bil.   Dom hämtade oss kl 12 redan då dom följde med och körde till fotografen, dom fick vara med på vigseln i kyrkan och körde oss till resturangen, dom kom o hämtade oss där sen och körde oss hem till huset.  
    Mina föräldrar skjutsade in oss till hotellet. 

    övriga gäster åkte egen bil eller samåkte med varandra. 

Svar på tråden Vilken tid började och avslutades ert bröllop?