• Äldre 18 Feb 08:23
    2460 visningar
    8 svar
    8
    2460

    Fler som ska gifta sig 28 maj 2016

    Efter 15 år med min sambo ska vi äntligen bli man och fru.
    Det känns som om det är en evighet till denna dag, men ett år springer ju så snabbt iväg.

    Har vi fler här inne som gifter sig samma dag, eller i alla fall i maj 2016, som vill dela tankar, idéer och inspiration redan nu inför denna stora dag?

    Tänk att ett datum kan bringa så mycket lycka i livet <3 <3 <3

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig 28 maj 2016
  • Äldre 18 Feb 09:10
    #1

    Här är ett par till som planerar bröllop den 28 maj 2016 :)

  • Äldre 18 Feb 10:22
    #2

    Å va kul!
    Hur länge har det varit bestämt?
    Vi bestämde oss i fredags så det är väääldigt nytt :)

    Har ni berättat för någon?

  • Äldre 18 Feb 10:36
    #3

    Haha det var med skräckblandad förtjusning jag såg den här tråden :) Jag och min sambo ska gifta oss 28:e maj 2016. Bestämt sen ett par veckor tillbaka :) men vi har ännu inte bokat lokal och kyrka då vi velar lite mellan två olika. Vi är 26 och 29 år gamla, har vart tillsammans i 3 år :) Vi ville gifta oss innan vi får barn och längtan efter smått börjar krypa på och även längtan efter att bli man och hustru :) Alla de grövre detaljerna har vi (jag..) i stort sett planerat, men vem vet vad som händer på 1 år, jag kommer säkert hinna ändra mig angående färgtema och allt möjligt pyssel ;) Tycker det är så roligt!

  • Äldre 18 Feb 11:52
    #4

    Vi berättade för min närmsta familj i julas och även min del av brudföljet och våra närmsta kompisar här i Uppsala. Sambon har sin släkt och en del vänner kvar i Piteå, så vi planerar att åka upp snart och berätta för resten :)

    Annars har vi bara bokat festlokal och vigselplats men man vill ju verkligen göra allt på en gång! Så jag hoppas att detta år kommer gå fort :)

  • Äldre 18 Feb 21:58
    #5

    Jag frågade en av mina bästa väninnor idag om hon ville vara min tärna, och gissa om jag blev snopen när jag fick samma fråga tillbaka!! Det visade sig att de planerar ett vinterbröllop så nu är det dubbel glädje :D
    På fredag ska jag berätta för min barndomsvän som jag vill ha som tärna nummer två.

    Vi har inte bokat något men vet vilken kyrka och lokal det kommer bli.
    Vi är 30 och 33 år i år och har varit tillsammans sedan jag var 16. Nästa år blir det 15 år :O Jag vill ha ett färgtema som går i linne, ljusrosa och ljusgrönt, men där linnefärgen är den som får störst plats. Men jag måste ju diskutera det med min blivande också ;)

    Hur tänker ni kring inbjudningar? Skickar ni ut save the dates, eller inbjudan direkt? När tänker ni skicka ut det?

    Hur många gäster har ni tänkt er och vad har ni för budget?
    Vi tänker ca 70 gäster med en budget på 80,000:-

    Många frågor på en gång, men så skönt att äntligen få ventilera med några fler :)
  • Äldre 19 Feb 10:15
    #6

    Vi har varit ihop sen vi var 18 och vi är 26 nu :)

    Vår gästlista kommer nog hamna på 70-80 personer och med en budget kring 80.000 kr. 

    Bröllopet kommer vi ha i Varberg och då vi har gäster från norr till söder så ska vi skicka ut save the date kort ungefär 9 månader innan, då det är många som behöver planera in en längre resa. För vi vill ju att alla ska komma! :)

    Jag arbetar som marknadskooordinator och grafiker till vardags så alla trycksaker tycker jag ska bli roligast att få sätta tänderna i. Sitter redan och pillar med dessa så fort jag får en stund över :)

  • Äldre 19 Feb 14:47
    #7

    Vi kommer skicka ut save the date 6 månader innan :) Har också släkt som kommer behöva åka långt. Sen officiella inbjudning 2-3 månader innan och då även lägga upp en hemsida med utförligare info :)

    Vi beräknar ungefär 40-50 gäster och vår budget är 50-60.000. Tror vi kommer hålla det :)

  • Äldre 19 Feb 21:36
    #8
    Emwi skrev 2015-02-19 14:47:37 följande:

    Vi kommer skicka ut save the date 6 månader innan :) Har också släkt som kommer behöva åka långt. Sen officiella inbjudning 2-3 månader innan och då även lägga upp en hemsida med utförligare info :)

    Vi beräknar ungefär 40-50 gäster och vår budget är 50-60.000. Tror vi kommer hålla det :)





    Jag har funderat på det här med save the date.
    Vår familj finns nära, och vi har ingen som kommer behöva tänka på boende. Jag tänker mer att det är en kul grej, för då får ju alla veta att man ska gifta sig samtidigt :D Men är lite kluven, för det är ju så himla kul att få berätta det själv :D :D
    Svårt det där :O
    SomethingElse skrev 2015-02-19 10:15:25 följande:

    Vi har varit ihop sen vi var 18 och vi är 26 nu :)

    Vår gästlista kommer nog hamna på 70-80 personer och med en budget kring 80.000 kr. 

    Bröllopet kommer vi ha i Varberg och då vi har gäster från norr till söder så ska vi skicka ut save the date kort ungefär 9 månader innan, då det är många som behöver planera in en längre resa. För vi vill ju att alla ska komma! :)

    Jag arbetar som marknadskooordinator och grafiker till vardags så alla trycksaker tycker jag ska bli roligast att få sätta tänderna i. Sitter redan och pillar med dessa så fort jag får en stund över :)


    Förstår att du vill börja med korten redan nu :D Jag har börjat kolla jag med, och kommer nog inte göra våra inbjudningskort själv. Däremot fixar jag nog vigsel- och festprogram, samt bordsplaceringskort själv :)

    Hur tänker ni förresten kring ring ?
    Jag kunde inte hålla mig från att prova nu i veckan. och givetvis hittade jag en som jag tycker mycket om, på rea dessutom!!
    Ska jag slå till, eller är det alldeles för tidigt?? :O
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 28 maj 2016