• Äldre 12 Feb 16:07
    6895 visningar
    4 svar
    4
    6895

    Vilken/vilka bröllopsbutiker i Stockholm är bäst av dessa 10?

    Som sagt, rösta på den bröllopsbutik i Stockholm som ni tyckte var bäst och tycker ni flera så skriv gärna en kommentar nedan om vilka ni föredrog.

    Motivera också jätte gärna varför ni röstade på den/dem som ni röstade på.

    Hoppas på många svar så jag vet vilka butiker jag ska satsa på att besöka när jag åker till Stockholm för att hitta drömklänningen!

    Tack på förhand!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken/vilka bröllopsbutiker i Stockholm är bäst av dessa 10?
  • Äldre 12 Feb 21:28
    #1

    Jag har varit på Lilly, bröllopskällan, Milagro, Brud och fest och White.

    På Lilly och bröllopskällan var dom jättetrevliga och kändes väldigt kunniga och jag kände att jag kunde prova i lugn och ro. På Milagro hade de väldigt mycket fina klänningar. På brud och fest tyckte jag det var väldigt rörigt, det sprang runt folk överallt och personalen som hjälpte andra kunder kom nästan och röck av en klänningen innan jag var färdig för att nästa kund ville prova samma, jag blev bara stressad där. På white tyckte jag att hon som äger butiken var himla otrevlig mot sin personal så jag fick nästan ont i magen för personalens skull, sen när jag provat klart klänningarna och fick veta priset på dem så fick jag veta att en av klänningarna jag provat låg 8000kr över min budget även fast hon frågat mig innan vad jag hade för budget.

    Nu har jag bara varit i dessa butiker en gång vardera så det kan lika gärna vara dagsformen men det var mina intryck.

  • Äldre 12 Feb 22:00
    #2

    Bröllopsbutiken på st eriksgatan är lugnt, trevlig personal, fina klänningar, de har justin alexander som jag är mkt förtjust i också, de var super bra när jag blev sjukskriven i våras och redan beställt min klänning så jag fick avboka den och få min handpenning i tillgodo tills jag kan beställa en ny klänning.

    Whitebirds, jätte bra utbud, dock är ägarinnani otrevligaste laget.

    Den på drottninggatan är rätt skabbig dock fina klänningar om man gillar bling bling, mkt glitter o så....

    Lilly har okej klänningar, klänningrna känns lite billiga på, jämfört med de som jag provat på bröllopsbutiken och whitebirds, bra priser

    Milgro är litet trångt och klaustrofobiskt, helt okej klänningar men orkade inte stanna o prova.

    Brud o fest hornsgatan är stressigt och virrigt men jag har fått br hjälp där och på våren/sommaren hr de bra rea. Bra utbud

  • Aniara­4
    Äldre 13 Feb 13:47
    #3

    Nu var det ett par år sen jag köpte klänningen, men då var det i alla fall så att Bröllopsbutiken på St Eriksgatan och Bröllopskällan på Hornsgatan hade samma ägare och personalen cirkulerade delvis. Det visade sig att folk här hade diametralt motsatta upplevelser av butikerna förmodligen beroende på vem som hade jobbat var just då. Olika anställda var olika trevliga, för att uttrycka det diplomatiskt.

    Själv blev jag väldigt nöjd med Lilly, både klänningen och servicen (obs! boka!).

  • Äldre 23 Feb 15:45
    #4

    Du glömde KIK på ST Eriksgatan.
    Riktigt bra service och bemötande. Fina klänningar :)

Svar på tråden Vilken/vilka bröllopsbutiker i Stockholm är bäst av dessa 10?