• Ordenklick

Går det att göra underkjolen vidare?

Hej, Hittade min drömklänning i lördags. Nu undrar jag vilka möjligheter det finns till att justera underkjolens vidd vid en eventuell graviditet? Alltså göra lite plats åt gravidmagen. Skulle jag blivit gravid nu skulle jag vara i vecka 22 vid bröllopet.

Visst borde man väl kunna göra något åt vidden? Vill ju fortfarande gärna ha denna klänningen och tror att jag skulle vara fin i den även som gravid bara magen får plats i underkjolen.

Så vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-02 14:41
    Bilden hittar ni bland mina bilder.

• Svar på tråden Går det att göra underkjolen vidare?
  • Chicita

Det enda jag ser när jag klickar på ditt namn är "denna medlem har inte fyllt i någon presentation".

Jag kommer inte åt något album över huvud taget

• Ordenklick

Om du går på bildgalleri uppe på listen så dyker alla publika bilder upp. Min bild har en turkos bakgrund och är censurerad över ansiktet. Är med bland de senaste uppladdade just nu.

• Chicita

Det jag ser där är ju klänningen. Jag har ingen aning om hur din underkjol ser ut eller är konstruerad

• Ordenklick

OK. Det är den enda bild jag har. Vet inte hur jag ska beskriva heller. Vilka sorters går det att lägga ut?

• Chicita

Vad är det du menar med "underkjol" kan vi börja med. :) 

Det ser inte direkt ut att vara en lös underkjol till den klänningen. I alla fall inte om man ser vad som i bröllopssammanhang oftast benämns underkjol (med stål eller plastringar som håller ut klänningen som ett tält typ).

Är det fodret i klänningen du tänker på? 

Lättast är ju att ta med klänningen till en sömmerska och fråga.
    Finns den på en bröllopsbutik så kan du ju höra med deras sömmerska :) 

• Ordenklick

Det är nod fodret jag menar ????haha virrpanna.

Tydligen skulle det iaf inte vara något problem att lägga in snörning istället för dragkedja iaf.

• Chicita

Inte lätt att hålla reda på alla begrepp Flört

Det bör inte vara några problem för en sömmerska att skarva i mermaterial i sidorna på fodret i alla fall :) 

Om det inte är så att det är en udda konstruktion på den

• Ordenklick

Vad bra! För det är bara fodret som skulle behöva bli vidare då chiffongkjolen är vid nog ändå ?

Tack för hjälpen! :)

• Chicita

Det beror på hur stor mage du får, men det går säkert att skarva in mer chiffong också om det krisar :) 

Det som kan vara ett större problem i så fall är det där bandet under bysten. Beroende på hur högt upp du bär barnet så kan det bli tight där, men en bra sömmerska borde kunna fixa även det :) 

• Ordenklick

Tror livmodern bara når ca 1 cm ovanför naveln i sen vecka jag möjligen skulle kunna vara i så det lär inte vara något problem ?

Svar på tråden Går det att göra underkjolen vidare?