• Äldre 29 Jan 21:43
    2627 visningar
    7 svar
    7
    2627

    Festprogram

    Jag håller på att sätta ihop festprogrammet men har kört fast lite.....

    Jag vill få in lite andra saker än allsång. Jag har gjort ett bröllopsbingo som jag är nöjd med men behöver få in tips på vad man mer kan göra

  • Svar på tråden Festprogram
  • Äldre 29 Jan 22:45
    #1

    Hmm, kommer inte på så mycket på rak arm, stort sällskap? Många yngre? Sommar/vinter/ute/inne? Typiska midsommarlekar kanske?:P sitter i samma sits som du, behöver också massa inspo, just nu känns det som att hjulet snurrar men hamstern är död.

    Blev nyfiken på vad ett bröllopsbingo kan vara för något?:) vill du dela med dig?

  • Äldre 29 Jan 23:08
    #2
    +1

    Jag sitter också med festprogrammet men vet inte riktigt vad jag ska hitta på för kul! :)

  • Äldre 30 Jan 13:04
    #3

    Har du gjort presentationet av gästerna?
    Sitter själv och håller på med det nu. VÄLDIGT roligt att skriva ihop och tycker själv att det har varit det roligaste i programmen när jag varit gäst på bröllopGlad

  • Alylly­ra
    Äldre 30 Jan 14:26
    #4
    +1
    Några förslag:
    Meny
    Kort beskrivning av hur ni träffades
    Tidslinje - ert förhållande
    Beskrivning av gästerna (varning, jag tyckte det var ganska kul att göra detta, men det var sjukt svårt och tog mycket tid. gör bara om du verkligen, verkligen vill!)
    Liten kort beskrivning av toastmaster/madame
    Vad som har hänt samma datum tidigare år
    Vad era namn betyder
    Vad vigselplatsen/festplatsen betyder för er
    "Bröllopet/brudparet i siffror", typ:
    Bröllopsfesten bevistas av 46 gäster, av dem har 13 hund.
    Brudgummen har sammanlagt varit 368 dagar i Norge under sitt liv.
    Bruden äger 13 kameror, varav 4 fortfarande fungerar
    osv.

    Man måste ju inte heller ha ett festhäfte, och om man har det så behöver det inte vara mer avancerat än några sånger och kanske kvällens meny. Slit inte håret i onödan!
  • Äldre 30 Jan 19:20
    #5

    Kärleksförklaringar av barn, blir underbara förklaringar!

  • Äldre 30 Jan 19:20
    #6

    Kärleksförklaringar av barn, blir underbara förklaringar!

  • Äldre 31 Jan 07:10
    #7
    +1

    Vi gifter oss den 21mars så det är bara 7 veckor kvar. Du kan googla bilder på bröllopsbingo så får du se vad det är. En bingobricka med rutor och i rutorna står det ex någon tappar ett glas, du fotograferar brudparet, bruden tar av sig skorna. När man ser något av det som står får man kryssa den rutan. När brickan är full ropar man BINGO!!

    Jag har funderat på presentation av alla gäster men det 74st och tror inte att jag kommer få till det bra på alla personer. Känns tråkigt om vissa får en klockren beskrivning och en del bara halvdana.

    Jag skulle vilja göra fler lekar eller frågesport av något slag som man kan vara i lag med sitt bord och man fortfarande kan sitta kvar på sina platser.:)

    Kärleksförklaringar från barn är ju kul. Kanske kan fråga våra tre om bröllop och kärlek och se vad de säger :)

Svar på tråden Festprogram