• Äldre 26 Jan 00:27
    2915 visningar
    2 svar
    2
    2915

    Berätta om hemligt bröllop... Tips på låt!

    Hallå

    Vi har kommit fram till att vi kommer gifta oss borgerligt i hemlighet med endast våra barn närvarande och två vittnen, sedan drar vi direkt utomlands på semester.

    Vi funderar nu på hur vi ska "släppa bomben" då vi varit tillsammans i många år nu. Vi vill berätta på något roligt vis då större delen av släkt och vänner finns på Facebook så känns det som ett naturligt ställe för detta. 

    Vi vill göra det på något roligt vis, tips på text man kan skriva eller ännu bättre... finns det någon låt som handlar just om detta att man "nyss gift sig# som skulle fungera till detta?

    Vi letar i detta nu efter en seriös fotograf både i Stockholm och i det land dit vi ska, kan vara kul att lägga ut lite kort i samma veva eller göra ett bildkollage tillsammans med den låt vi hittar.. för de borde finnas tycker jag.

    Vår släkt kommer inte halshugga oss för att vi gör detta på vårt vis, utan det blir snarare vänner som kommer känna sig snuvade på konfettin, men vi tänkte ha en trädgårdsfest hemma i sommar istället =)

    Så tipsa mig på bra och/eller roliga låtar som handlar just om "vi har gift oss".. INTE "vi ska gifta oss" :D

    ***LÄNGTAR***

  • Svar på tråden Berätta om hemligt bröllop... Tips på låt!
  • Äldre 26 Jan 13:24
    #1

    Om ni tänkt göra en video med bildspel så skulle jag tycka att det enklaste är att ta någon vanlig bröllopsmarsch, typ Here Comes the Bride. :)

  • Äldre 1 Feb 17:49
    #2

    Spännande! Vi gjorde lika för ca ett år sedan. Men lämnade barnet till mormor och morfar under tiden. Efter vigseln gick vi ut och åt en mysig middag innan vi pkte till mina föräldrar för att hämta barnet. Där berättade vi för dem, sedan spred det sig snabbt till resten av släkten. Från mina föräkdrar åkte vi raka vägen till arlanda och sov en natt på hotell innan vi flög vidare på bröllopsresa. Vi anlitad en fotograf på resmålet, och tog jättefiba bilder. När vi kom hem gjorde vi kort av en bils och skickade ut till släkt och vänner med en text som förklarade att vi gift oss och så bjöd vi in till en sommarfest i samma veva :) Tycker att anettems förslag på Here comes the bride var bra, har tyvärr inget annat förslag. Lycka till!

Svar på tråden Berätta om hemligt bröllop... Tips på låt!