• crs
    Äldre 24 Jan 10:41
    1472 visningar
    1 svar
    1
    1472

    Hjälp med formulering

    Hej!
    Jag försöker få ihop en bra text till våra inbjudningar, men har svårt med ett stycke. Efter vigseln så tänkte vi luncha, och vill välkomma vigselgästerna på detta, men vi har inte tänkt bjuda dem på lunch utan liksom bara att de hänger med. Inget fancy så, det blir antagligen bara på ett kafé (där vi hade vår första dejt, som var samma datum som vigseln. Vi har varit på det kafét på varje årsdagsfirande, lite därför vi antagligen kommer vara där.)
    Så, jag behöver en formulering på att de gärna får följa med oss dit, men att vi inte avser bjuda dem. Och att vi vill veta hur många de blir (flertalet av inbjuda är familjer eller i seriösa relationer) så att vi kan reservera plats. Vi har redan reserverat för så många vi kommer bjuda, men tänker att vi vill veta exakt så vi kan justera det så stället är förberett rätt. 

    Tips? Jag vill inte ha något rim eller så, utan bara enkelt, trevligt och kortfattat uttryckt. Inte vidare formellt, då det riktar sig till våra närmsta familjer och vänner. Jag har helt fastnat på detta som egentligen känns som att det borde vara rätt simpelt att formulera...

  • Svar på tråden Hjälp med formulering
  • Äldre 24 Jan 11:29
    #1

    Efter vigseln kommer vi gå till XX där vi hade vår första dejt och luncha. De som önskar får gärna följa med oss, men vi kan tyvärr inte bjuda på detta. Ange vid OSA om ni vill följa och hur många ni blir så vi kan boka bord.

Svar på tråden Hjälp med formulering