• Äldre 18 Jan 08:38
    1954 visningar
    2 svar
    2
    1954

    När och hur ska jag fråga tärnorna?

    Jag har bestämt mig för att ha 2 tärnor. Först tänkte jag vara utan, men min m2b har redan frågat sin BM Det gjorde han på nyårsafton. Så jag låg och tänkte på fördelar med tärnor igår och kom fram till att fråga min Kusin (även granne) och min svägerska Smiley smile 
    Men, saken är den att min kusin är en familj på 7 personer så hon kanske inte kan hjälpa till så mkt som jag vill, så vad kan man be henne att hjälpa till med? Min svägerska är en tjej med många idéer och hon är en riktig fixare och planerare, så jag tror att hon kan hjälpa till bra att styra upp saker och ting. Smiley smile 

    Nu till min faktiska fråga. Det är ganska länge kvar tills vi ska gifta oss. Antingen den 27 Aug-2016 eller den 26 Aug-2017, allt hänger på vår ekonomi och läge kring hus osv. (Ska köpa och renovera huset snart)
    Så, NÄR ska jag fråga om dom vill bli mina tärnor och HUR ska jag göra det på ett KUL sätt? Har ni några roliga idéer på hur man kan fråga dom? Smiley smile Smiley heart
  • Svar på tråden När och hur ska jag fråga tärnorna?
  • Äldre 18 Jan 09:15
    #1

    vi gifter oss 5 sept i år, och jag frågade min tärna på nyårsdagen förra året. inte på något speciellt roligt sätt. vi boka en träff hos hon och hennes karl för en filmkväll å så tog vi med oss en blåbärspaj jag bakat å en flaska pommac. sen tog jag fram den och sa typ att "ja nu är det ju såhär... att vi gifter oss i september nästa år." (ÅÅÅH VA KUUL!!) " och då undrar ju jag och du *namn* vill vara min tärna". 

    enkelt, inga problem. sen såg vi film och hade trevligt bara ^^

  • Anonym (Tack)
    Äldre 18 Jan 10:46
    #2

    Du hade samma fundering som jag:) alltså på vilket sätt

Svar på tråden När och hur ska jag fråga tärnorna?