• Äldre 5 Jan 11:53
    6787 visningar
    18 svar
    18
    6787

    Bromma kyrka?

    Finns det någon här som ska, eller har haft, vigsel i

    Bromma kyrka?

  • Svar på tråden Bromma kyrka?
  • Äldre 15 Feb 23:47
    #1

    Hej! Jag ska gifta mig i bromma kyrka den 1/8 :) föll direkt för den kyrkan, så fin. Ska du också gifta dig där?

  • katten­21
    Äldre 20 Feb 16:33
    #2

    Jag ska också gifta mig i Bromma Kyrka, även jag 01/08-2015

  • Äldre 20 Feb 19:10
    #3

    Va kul :) vilken tid ska du gifta dig?


    katten21 skrev 2015-02-20 16:33:12 följande:

    Jag ska också gifta mig i Bromma Kyrka, även jag 01/08-2015


  • Äldre 22 Feb 11:06
    #4

    Vad roligt att ni har samma bröllopsdagSkrattande
    Jag gifter mig 27  juni i Bromma kyrka.
    Har ni hört nåt om man får kasta ris? Vet inte om folk gör det idag, men vore ju pinsamt om nån släkting gör det om man inte fårTungan ute

  • Äldre 22 Feb 11:18
    #5

    Jag vet inte om man får kasta ris faktiskt. Måste kolla upp det :) vet ni om man får dekorera lite i kyrkan? Har du fått reda på präst än, ankan1984? när har man vigselsamtal? Många frågor.. ;)

  • Äldre 22 Feb 11:26
    #6

    Man får dekorera om tid finns.. men oftast så finns det tyvärr inte tid då dom bokar viglar och dop så tätt på lördagar under sommaren. Det va det svaret jag fick. Som vi..våran vigsel börjar 15.00, dopet innan är slut 14.30... och under den tiden ska deras gäster ut, och våra in. Sen är vår vigsel slut runt 15.30, 16.00 börjar nästa vigsel.. är sjukt tight.. Jag hoppas bara att jag kan komma in i kyrkan innan 14.30...vill inte stå ute å vänta medans mina gäster börjar droppa in. Vill ju inte att nån ska se mig. Måste fråga om det... Prästsamtal får man ca 3 veckor innan.. det gör mig stressad..vi tänkte göra vigselprogram, men struntar nog i det.. Sen ska min bästa vän sjunga, så jag hoppas att hon och tjänstgörande musiker hinner öva lite innan..
    Men jag fick som svar också att under sommaren ser dom helst inte att man har så mkt eget man vill få in i vigseln då det är så kort om tid. Men att en sång borde gå...

  • Äldre 22 Feb 11:54
    #7

    Oj vad tight med tid. jag vill inte heller att någon ska se mig innan. Ska dessutom gå in med min pappa så min blivande man får inte se heller. Då får vi nog hoppa dekoration även om det hade varit roligt att få "piffa" lite. Jag känner ingen som kan sjunga, så jag frågade kyrkan om man kan hyra där via och fick till svar att de kan tipsa om tjänstgörande musiker. Tycker det är lite för tätt inpå att ha vigselsamtalet tre veckor innan. Hade gärna haft det tidigare än så.


    ankan1984 skrev 2015-02-22 11:26:13 följande:

    Man får dekorera om tid finns.. men oftast så finns det tyvärr inte tid då dom bokar viglar och dop så tätt på lördagar under sommaren. Det va det svaret jag fick. Som vi..våran vigsel börjar 15.00, dopet innan är slut 14.30... och under den tiden ska deras gäster ut, och våra in. Sen är vår vigsel slut runt 15.30, 16.00 börjar nästa vigsel.. är sjukt tight.. Jag hoppas bara att jag kan komma in i kyrkan innan 14.30...vill inte stå ute å vänta medans mina gäster börjar droppa in. Vill ju inte att nån ska se mig. Måste fråga om det... Prästsamtal får man ca 3 veckor innan.. det gör mig stressad..vi tänkte göra vigselprogram, men struntar nog i det.. Sen ska min bästa vän sjunga, så jag hoppas att hon och tjänstgörande musiker hinner öva lite innan..

    Men jag fick som svar också att under sommaren ser dom helst inte att man har så mkt eget man vill få in i vigseln då det är så kort om tid. Men att en sång borde gå...


  • katten­21
    Äldre 19 Mar 14:24
    #8
    1augusti2015 skrev 2015-02-20 19:10:38 följande:

    Va kul :) vilken tid ska du gifta dig?


    Jag ska gifta mig kl.17.00 sista tiden på dagen. Vilken tid ska du gifta dig?
  • katten­21
    Äldre 19 Mar 14:26
    #9
    1augusti2015 skrev 2015-02-22 11:18:47 följande:

    Jag vet inte om man får kasta ris faktiskt. Måste kolla upp det :) vet ni om man får dekorera lite i kyrkan? Har du fått reda på präst än, ankan1984? när har man vigselsamtal? Många frågor.. ;)


    När jag frågade sade dem att man får kasta det som smälter med regnet. jag hittade hjärtformat ris på nätet som smälter bort.
  • Äldre 22 Mar 17:34
    #10

    Hej!

    Vi gifter oss också i Bromma kyrka 1 augusti 2015, fast klockan 15.00. Tycker att det låter konstigt det där med solistgrejen, att de helst inte vill att man har något extra. På deras hemsida står det inget om det. Vi har solist och två låtar med denne inplanerad, får meddela det på vigselsamtalet. 30 minuter lång vigsel låter väldigt kort med psalmer, snack och sång, eller är det bara jag som tycker det?

    Hälsningar från Joefin

  • katten­21
    Äldre 23 Mar 12:50
    #11
    Josefin skrev 2015-03-22 17:34:02 följande:

    Hej!

    Vi gifter oss också i Bromma kyrka 1 augusti 2015, fast klockan 15.00. Tycker att det låter konstigt det där med solistgrejen, att de helst inte vill att man har något extra. På deras hemsida står det inget om det. Vi har solist och två låtar med denne inplanerad, får meddela det på vigselsamtalet. 30 minuter lång vigsel låter väldigt kort med psalmer, snack och sång, eller är det bara jag som tycker det?

    Hälsningar från Joefin


    Fick ni brevet från Bromma Kyrka om en bröllops kväll (någon gang i April tror jag)? Jag kan inte närvara pga att vi bor i England. Men tror många av våra frågor kan bli besvarade då om solister osv.
  • Äldre 23 Mar 18:48
    #12

    Hej!

    Nej, vi har inte fått någon inbjudan till bröllopskväll! Får nog kolla upp det där, för jag behöver nog gå dit och klargöra viktiga saker (som t ex att man inte kan komma 3 veckor innan på ett vigselsamtal och säga saker som rör vigseln, viktiga saker som restriktioner på solist ska framgå tydligt vid bokning eller på deras hemsida).

    Haha, lär bli hur struligt som helst för oss, inte nog med att vi kräver att få ha solist och två låtar (hallå liksom, är ändå vår dag och vi gifter oss förhoppningsvis en enda gång i livet) vi ska även ha egen präst (lärare till mig från gymnasiet)....mardrömmen för Bromma församling. Eller så blir deras präst glad för då får han kisspaus under (vad det verkar som) denna löpande-band-dag =).

    Vi har också köpt ris från internet som smälter vid kontakt med regn och som smular sönder om man trampar på det! 250:-, dyrt jämfört med vanligt matris, men om det är enda alternativet får det vara så!

    /Josefin

  • katten­21
    Äldre 28 May 13:08
    #13

    Vi som gifter oss 1a Augusti, är det någon som hört av prästen?

  • Äldre 30 May 01:27
    #14

    Har inte hört något från prästen. Borde höra av sig snart, tycker jag.


    katten21 skrev 2015-05-28 13:08:40 följande:

    Vi som gifter oss 1a Augusti, är det någon som hört av prästen?


  • Äldre 30 May 01:28
    #15

    Har för mig att de sa på informationsträffen att det var ok att kasta vanligt ris. Har jag fel?

  • Äldre 30 May 01:28
    #16

    Gifter mig kl 16.00 :)


    katten21 skrev 2015-03-19 14:24:39 följande:

    Jag ska gifta mig kl.17.00 sista tiden på dagen. Vilken tid ska du gifta dig?


  • Äldre 23 Jun 20:25
    #17

    Har ni som gifter er 1/8 hört något från prästen än?

  • katten­21
    Äldre 13 Jul 19:00
    #18
    1augusti2015 skrev 2015-06-23 20:25:04 följande:

    Har ni som gifter er 1/8 hört något från prästen än?


    Japp - han mejalde i förra veckan tror jag det var. 
Svar på tråden Bromma kyrka?