• Äldre 30 Dec 22:20
    5944 visningar
    28 svar
    28
    5944

    Bröllopsträff i sydvästra Skåne

    Hej! Jag börjar känna att jag tjatat ut bröllopssnack på mina vänner, familj och sambo, och skulle gärna träffa lite andra brudar som också går igenom bröllopsplanerandet samtidigt. Så då tänkte jag att man kanske kan dra ihop en liten fikaträff några stycken och bara ha lite andra i samma sits att ventilera lite med. Jag bor själv i Lund, men hoppas andra i sydvästra Skåne hade tyckt det var ett bra förslag! 

  • Svar på tråden Bröllopsträff i sydvästra Skåne
  • Äldre 5 Jan 20:50
    #1

    Jag bor i gbg men arbetar i Helsingborg. Skulle vara kul att träffas och få lite tips. Ska gifta mig först nästa år. När ska du gifta dig?

  • Äldre 5 Jan 20:55
    #2
    +1

    Hej!

    Jag bor strax utanför Helsingborg och ska gifta mig i april. Blev bestämt nyligen så har mycket att fixa på kort tid :O

  • Äldre 5 Jan 21:02
    #3
    Annanym skrev 2015-01-05 20:55:38 följande:

    Hej!

    Jag bor strax utanför Helsingborg och ska gifta mig i april. Blev bestämt nyligen så har mycket att fixa på kort tid :O


    Vad kul! Grattis Glad

    Har du hunnit planera mycket?
  • Äldre 5 Jan 21:25
    #4
    +1

    idag: Inte speciellt mycket alls. Blev bestämt för ca 1 vecka sedan att vi ska gifta oss då :O

    Har bokat kyrka, präst och köpt klänning men thats it.

    Blir bara ca 20 st och vi ska äta på restaurang efter bröllopet tänkte vi.

    Ska ut och kolla skor, kostym till blivande och sonen, vigselring osv nu i veckan.

    Får inte bekräftat 100% från kyrkan förrän tidigast 12/1 så avvaktar lite tills dess.

    Tänkte även gå på bröllopsmässan i hbg den 25/1 och hoppas på lite fina rabatter där hihi

  • Äldre 7 Jan 13:33
    #5

    Jag är också ifrån Hbg, och vi planerar att gifta oss i sommar.
    "Vår" kyrka ska renoveras i vår så vi har ännu ej fått fastställt vilket datum det blir men vi har tänkt oss slutet på juni/början på juli - lutar mest åt 11/7 alt 18/7, väntar med stort iver och litet tålamod på att få ett säkert "vi är klara" datum från kyrkan så vi kan komma vidare med allt.

    Lokalen blir svärföräldrarnas lada så den kan vi mecka med hela våren, i övrigt är det mesta bestämt och färdigplanerat - vill bara sätta igång och kunna boka och få till allt, stressen kryper sig på.

  • Äldre 7 Jan 16:03
    #6

    Åh, va kul med lite fler Skånebrudar! Spännande med bröllop redan i april, men det kommer säkert bli hur bra som helst. Hade nog varit bättre för mig med kortare tid att planera, för jag ändrar mig cirka 10 gånger i veckan. :)

    Är ni intresserade så tycker jag vi kör en träff med massa bröllopssnack, är kul att höra hur andra planerar sitt. ????

  • Äldre 7 Jan 19:15
    #7

    Sofie: Jag är på! :)

    Behöver nog ventilera och få tips av personer i samma sits som mig.

    Känns som om jag har tusen saker att göra på ingen tid alls.

    Kommer säkert att glömma något viktigt :O

    Någon som har tips på var man kan fixa hår och make?

    Måste nog boka det och fixa blivandes kostym asap

  • Äldre 8 Jan 08:00
    #8

    Absolut, hade varit skoj att få prata "av" sig!

  • Äldre 8 Jan 14:26
    #9

    Så nu har jag varit och beställt min vigselring och det kostade självklart mer än beräknat men det är jag värd hihi

    Glömde såklart att ta en bild men det är en halvalians i vitguld med 10 st 0,02 (tror jag) karat diamanter.

    Blev sååååååå fint ihop med min förlovningsring <3

    (om ni är nyfikna har jag bild på klänning och förlovningsring i mitt bildgalleri)

  • Äldre 8 Jan 20:02
    #10

    Hej!

    Jag hänger gärna på! Bor i Lund och planerar bröllop till 29 augusti. Kyrka och lokal är det enda som är bokat så det är mycket kvar att fixa.

Svar på tråden Bröllopsträff i sydvästra Skåne