• Äldre 28 Dec 00:15
    4363 visningar
    5 svar
    5
    4363

    västmanland -> Sätra brunn eller Färna herrgård??

    Har svårt att välja. Vi ska ha både vigsel och fest antingen på Sätra Brunn eller Färna herrgård. Nu vill jag höra fördelar och nackdelar om dessa ställen så vi kan bestämma oss!

  • Svar på tråden västmanland -> Sätra brunn eller Färna herrgård??
  • Äldre 28 Dec 12:36
    #1

    Jag har varit på Färna en gång på Spa med min mamma och en gång på julbord med pappas jobb. Detta vat förstås ett tag sedan (spa 2007 och jul 1998-99). Men båda gångerna var maten i världsklass (har sedan dess rest en del) jag har aldrig ätit så god Jansson. Det är ett väldigt trevligt och mysigt ställe tycker jag. Skulle gärna ha bröllop där själv men det ligger lite för långt från Örebro. 

    Sätra brun vill jag minnas att jag har fikat på eller ätit lunch som barn. Det var väldigt fint där... Men kan inte riktigt uttala mig. 

  • Äldre 28 Dec 13:25
    #2

    Tack för svar! Det är ju en viss prisskillnad så Sätra känns bättre så sett. Men Herrgård känns med klassiskt för just bröllop! Maten kan jag inte uttala mig om, har ju inte ätit på nåt av ställena. Men låter ju bra att Färna har så fin mat!


    Jättesvårt val!


     

  • Äldre 6 Jan 22:01
    #3

    Nu har jag aldrig varit på bröllop på endera ställena men är uppväxt i Sätra brunnstrakten och älskar området. Alla gamla vackra byggnader och hela miljön. Kyrkan är supermysig också. Har vänners vänner som gifte sig där som var väldigt nöjda. Vill minnas att det kanske var Gry Forsell som gifte sig där för en massa år sen (blev tvungen att googla och jo det stämde).

    Har varit på afternoon tea på Färna herrgård, det lilla jag såg, jättefint, det jag åt, jättegott. Det ser ju mer herrgårdsmässigt ut.

    Tror mer att det är en smakfråga, vill man ha herrgårdskänslan så är det Färna men personligen så skulle jag föredra Sätra. Men jag är ju grymt partisk och nostalgisk.

  • Äldre 8 Jan 11:45
    #4
    +1

    Det blev Sätra! :)

  • Äldre 8 Jan 21:02
    #5

    Då hoppas jag ni får en fantastisk dag när det är dags!

Svar på tråden västmanland -> Sätra brunn eller Färna herrgård??