• Äldre 21 Dec 11:32
    9554 visningar
    7 svar
    7
    9554

    Någon som har koll på Riddarhuset?

    Jag och min man vill gärna gifta oss i Riddarhuset i Stockholm av diverse anledningar (ja, vi "får"). 

    Är det någon som gift sig där nyligen, eller har bokat in att gifta sig där, som vet vad kostnaden hamnar på i runda slängar? Vi är intresserade av att hyra både deras lilla kapell för vigseln och ha efterföljande middag och fest där. Alla siffror välkomnas då vi är väldigt öppna gällande kvällens upplägg.

    En ytterligare fråga för de kunniga! Vet någon vilket cateringbolag de har avtal med? 

  • Svar på tråden Någon som har koll på Riddarhuset?
  • Äldre 22 Dec 10:53
    #1

    Vi gifte oss i Riddarhuset i våras. Dom har ett eget kök som står för mat och dryck. Otroligt duktiga och proffisionella. Vi är super nöjda. Vi vigdes i riddarsalen, vet inte vilket kapell du menar så det kan jag inte svara på.
    Pris landade på ca 1400 per kuvert. Men det beror nog helt på vad ni vill ha. Vi fick en offert.
    Det är lång väntetid på datum då det är väldigt bokat, vi bokade ca 1½ år innan men det beror säkert på vilka datum man vill ha.

  • Äldre 22 Dec 16:59
    #2

    Bara nyfiken fråga, vad krävs för att få gifta sig i riddarhuset? 
    Är det så att man måste vara adlig eller så som jag fått för mig? 

  • Äldre 23 Dec 10:26
    #3

    Ja en i paret måste vara adlig, det är korrekt

  • Äldre 31 Dec 14:25
    #4

    Tack för ovanstående info! Jag vet att man måste planera år i förväg.. 1400 per kuvert är rätt saftigt! Vet du om ni valde en av deras dyrare varianter eller om alla matalternativ hamnade typ där? Hur gjorde ni med dryck? Öppen bar? I så fall, minns du vad det gick på per person? 

    Tack!

  • Äldre 2 Jan 10:04
    #5

    Man kan säkert få ner priset lite per kuvert. Men med tanke på allt som ingick så var det ett bra pris med tanke på läget. I priset ingick brudparskål med tilltugg, trerättersmiddag med dricka, kaffe och avec till tårtan och vickning.
    Tårta och blomdekoration får man fixa vid sidan om.
    I baren fanns det vin och öl, kom inte ihåg vad det landade på men det var förmånliga priser.

  • Äldre 8 Apr 23:17
    #6

    Hej

    Min fru och jag gifte oss i riddarhuset för ca 4 år sedan och det stämmer det som tidigare skribenter skriver. Dock är det inte nödvändigt att brudparet är adliga utan bara den som utför bokningen.

    Att priset hamnar på ca 1000 - 1500 / person är väldigt bra då allt ingår. Dessutom är personalen så väl förberedda och rutinerade att du intebehöver köpa in någon planerare då de planerar allt allt och ger er förslag till allt som kan tänkas behöva köpas in. Lycka till!

  • Äldre 21 Jul 12:07
    #7

    Stort tack! Efter att ha kollat runt inser jag att priset är väldigt förmånligt!! Åter igen, tack alla som tagit sig tid att svara! Hjärta

Svar på tråden Någon som har koll på Riddarhuset?