• Äldre 4 Dec 20:48
    2599 visningar
    11 svar
    11
    2599

    Strandbröllop i Dominikanska republiken 2015

    I februari åker vi och gifter oss i Dominikanska. Någon mer? Eller någon som redan gjort och kan ge mig massa värdefulla tips? :)

  • Svar på tråden Strandbröllop i Dominikanska republiken 2015
  • Äldre 5 Dec 00:12
    #1
    +1

    vi var där i februari det här året :) vi var bara på semester dock! jättehärligt! vart är det ni ska?

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 5 Dec 07:31
    #2

    Vi gifter oss där 4/2 i Punta Cana

  • Äldre 5 Dec 10:38
    #3

    Vi åker till Punta Cana, Grand Bahia Principe Bavaro heter hotellet.

    Åh, vad kul! Vi gifter oss 21/2. Hur ligger ni till med alla papper? Är rädd att vi glömmer något! ????

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 5 Dec 22:16
    #4

    Vi ska bo på Luxury Bahia Principe Ambar 29/1-12/2. Vi gifter oss i en gazebo som jag tror ligger på hotellområdet. 
    Vi har fått hem alla papper och igår var jag till en notarius publicus och apostillestämplade dom. På tisdag ska jag lämna dom till Dominikanska ambassaden för översättning.

  • Äldre 6 Dec 10:36
    #5

    Okej! Personbevis och äktenskapcert? Eller är det något mer? Vad kostade apostille?

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 6 Dec 19:53
    #6

    Nä inga fler papper behövs. Det viktiga är ju att personbevisen och äktenskapscertifikaten är stämplade och underskrivna av en handläggare på skatteverket. Jag var hos en notarius publicus på Drottninggatan här i Stockholm och fick betala 250 kr/per dokument.
    Ambassaden tar samma pris.

  • Äldre 6 Dec 21:34
    #7

    Men ska inte apostille stämpeln vara på dom översatta dokumenten? Åker ni bara ni, eller har ni gäster med er?

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 6 Dec 21:41
    #8

    Jag ringde både notarius publicus och ambassaden och frågade i vilken ordning papperna skulle "fixas". På båda ställena sa dom att först apostille och sedan översättning. Apostillestämpeln är ett intyg på att handläggaren som har skrivit under dokumentet är "riktig".

  • Äldre 6 Dec 22:22
    #9

    Aha! Tack!

  • Äldre 16 Dec 15:52
    #10

    En till fråga...

    Fick du apostille stämpel på varje dokument, eller 1 stämpel för båda personbevisen?

  • PuntaC­ana201­5
    Äldre 16 Dec 20:04
    #11

    En stämpel för varje dokument.

Svar på tråden Strandbröllop i Dominikanska republiken 2015