• kochen93

    Olika bröllopstidningar

    Ändå sedan vi bokade bröllopet har jag blivit superfascinerad av bröllopstidningar. Jag har köpt varenda jag har kommit över, och de har varit allt ifrån skräp till helt fantastiska. 

    De jag har hittat är; Bröllopsmagasinet, Allt om bröllop - säsongsguide, Bröllopsguiden, Allt om bröllop, Lifestyle - Wedding samt Allt om bröllop - special, allt för er bröllopsfest. Bäst tycker jag att Allt om bröllop - specialen var, den var intressant att läsa, den enda som var trist är att den är fruktansvärt kort. Sämst var i min smak Lifestyle, av den enkla anledningen att den var ganska svårtläst med liten text i silverfärg. Dessa tidningar är inköpta under de senaste 2 eller 3 månaderna, vilket innebär att det kan finnas utgåvor och förlag jag missat som kommit tidigare. 

    Självklart finns det en fråga här någonstans som lyder; Har ni hittat några andra tidningar som jag missat, är det några ni rekommenderar att jag köper och har ni några personliga favoriter eller hatobjekt när det kommer till dessa tidningar?

    Kram, Sarah 

  • Svar på tråden Olika bröllopstidningar
  • Alyllyra

    Jag köpte lite det jag hittade, flera av de du nämnde bland annat... Köpte också några engelska och amerikanska tidningar när jag var på resa alternativt passerade Pressbyrån vid Sthlms Central. "Brides" gillade jag.

    Många tidningar var dock rätt tråkiga och det blir mycket samma, samma kan jag tycka.

  • FrökenW

    Brittiska Elle har en ny bröllopstidning som ska komma med två nummer per år, kostar en del (175 har jag för mig) men den är nog den roligaste jag läst. Lite annorlunda, mer design och mode-mode snarare än det mer traditionella brudmodet. Fanns på Pressbyrån på Malmö Central, så antar att de stora Pressbyråerna har den.  

Svar på tråden Olika bröllopstidningar