• Äldre 19 Nov 12:33
    2229 visningar
    3 svar
    3
    2229

    Olika ringar

    Nu är det äntligen dags för mig att få min prins och vara prinsessa för en dag.

    Mycket att tänka på och mycket att bestämma. Just nu sitter jag och funderar på ringar.

    När vi förlovade oss ville vi ha slitstarka och tåliga ringar pga de arbeten vi har. Vi valde tunggstensringar men gulddetaljer.Men nu när det ska läggas till en ring. Jag vet inte alls hur vi ska göra. Jag hittar ingen som skulle passa till förlovningsringen.
    Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Olika ringar
  • Äldre 19 Nov 17:04
    #1

    Vi har en ganska udda lösning. Vi har båda kontorsjobb. Min M2b är företagsledare och jag är doktorand. Han var väldigt bestämd med att han ville ha en smal guldring (gul). Den ringen han tillslut valde var en damring från Engelbrekts som är helt slät. Han friade med en ärvd guldring med en rubin i, efter ett par veckor fick jag hemska utslag av ringen och det konstaterades av läkare att jag med stor sannolikhet är allergisk mot guld. Har alltid haft problem med nickel.

    Vi har nu beställt en ny ring åt mig i platina och med x antal diamanter. Det är en halvallians ring från Vanbruun. 

    Våra ringar kommer alltså vara helt olika förutom att båda är 2 mm. Vad gäller vigselring kommer jag att titta efter en ring från 30-40 talet när ringar i platina började tillverkas. 

    Mitt råd till dig är väl att kanske byta ut den ringen du har till en i tungsten och en i guld, du kanske kan ha stenar i guldringen eller något annat. Tycker att det verkar svårt att lägga till ytterligare en ring när den första är bred. Men det är ju en smaksak. Satsa på något smalt och prova dig fram. 

    Det verkar ju också som att många numera byter ut sina ringar när de gifter sig. Kanske för att få ett bättre helhetsintryck. 

  • Äldre 24 Nov 16:07
    #2

    Annars måste man inte ha  flera ringar. Med tanke på hur breda era ringar är så tror jag ingen kommer att märka att det "bara" är en ring.

  • Äldre 24 Nov 16:15
    #3

    Man kan ha något i den här stilen, men bara 2 mm bred.
    Tungsten Carbide Ring Engagement Roze Gold CZ Zircon Stone Crystal

Svar på tråden Olika ringar