• Äldre 14 Nov 08:39
    2369 visningar
    8 svar
    8
    2369

    Bra sidor med Breda detaljrika ringar?

    Vi har nu förlovat oss Hjärta
    Jag införskaffade två provisoriska ringar i stål.

    Vi letar nu efter ringar som vi kan ha livet ut! Priset får vara max 5000:- styck. Helst så ska det vara något fint erbjudande på ringen som t.ex guldfynd har, att man får den billigaste för halva priset.


    Jag vill ha en ring som är minst 3-4 mm bred och gärna någon diamant (Det finns det ju gott om) och sambon vill ha en som är 7-8 mm bred då han har långa smala fingrar, men det verkar svårt att hitta om man vill ha några detaljer på? Vi hittar släta och breda men det är inte intressant. 


    Material vi söker är Vitguld (18K) eller Palladium.


    EJ Silver eller RödGuld.


    Känns som att vi har sökt överallt, någon som har tips på någon bra sida där ringarna inte kostar skjortan? Vi har kollat på Guldfynd, Hedbergs, Hallbergs och My world och några till. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 08:45
    Herr ringen ska också gärna ha ganska så raka kanter och inte vara rundad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 08:46
    Och det gör inget om en ring kostar 6-7 och den andra 2000... totalsumman ska alltså vara max 10 000.
  • Svar på tråden Bra sidor med Breda detaljrika ringar?
  • Äldre 14 Nov 10:24
    #1

    Det finns hur mkt som helst i 6 mm... :P

  • Äldre 14 Nov 12:30
    #2

    Jag har tittat runt lite på etsy efter ring till din färstman. Etsy är en sida som samlar hantverkare, konstnärer och vintage handlare på ett ställe. De jobbar inte med vilka som helst... Jobbar just nu själv för att vi ska kunna sälja våra ekologiska skor där...

    Men ringar:
    www.etsy.com/shop/InfiniteBands 
    www.etsy.com/shop/RavensRefuge
    www.etsy.com/shop/HomeofWeddingBands
    www.etsy.com/shop/TemptingJewels
    www.etsy.com/shop/KorusDesign - från Finland
    www.etsy.com/shop/LilyEmmeJewelry

    Tror att de flesta av dessa är från USA. Eftersom smyckerna oftast görs på beställning går det oftast att ändra detaljer eller välja andra metaller. I USA är ju 14K det vanligaste och man använder oftast platinum istället för palladium. Många av affärerna har säkert något som kan passa dig också. Jag tyckte själv att den Finska hade väldigt fina saker.

    Mycket nöje. 

  • Äldre 14 Nov 12:36
    #3

    Vart själv riktigt sugen på denna från den Finska tjejen...

  • Äldre 14 Nov 15:09
    #4

    Åh tusen tack Ellendellen90 , jag ska kolla runt Hjärta

  • Äldre 18 Nov 14:22
    #5

    Förstår inte hur ni kan prioritera att handla så "billiga" ringar som möjligt när det ändå i längden blir mycket dyrare eftersom kvalitén är skit jämfört med om du går till en guldsmed. Att prioritera att det ska vara ett erbjudande är för mig helt galet. Vi har haft våra ringar nu i 8 år utan att behöva göra mer än att putsa till dem lite. Kompisar till mig som köpt på något av ställena du skriver om har fått reperara och fixa. Men då har de inte ens alltid kompetensen på plats! Så du kan säkert lägga till några tusen på reperarationer och grejer i din budget! (kan inte uttala mig om de smederna från Etsy)

  • Äldre 18 Nov 14:34
    #6

    JM E

    Det handlar inte om att hitta "så billiga som möjligt" 


    Det handlar om vad man faktiskt har råd med och vill ha. Eller tog ni lån för att köpa ringar? 
    Vi hittade fina som vi gillade hur som helst, från guldhuset.se
    en med Titan och Vitguld till honom för 2300 och en i 10c Silver och 0.5 ct diamanter till mig för 3300 totalt 5500 för två ringar, helt ok och det absolut dyreats någon av oss någonsin har köpt ;)
    Känns perfekt och bra :) Och kvalitén och reparationer får man ta i efterhand om så skulle behövas, då finns det säkert pengar till det när det skulle ske. Logiken i detta är att ha får för tillfället. Och jag tror nog allt att dom håller ett bra tag :) Kan bli ganska så jobbigt om man lägger ut tiotusentals kronor och man ÄNDÅ får reparera :P 

  • Äldre 18 Nov 14:35
    #7

    Vi blev dessutom tipsade av en guldsmed i vår by att gå in på guldhuset.se då dom samarbetade med dom, så jag tror inte att det är "skit" :) 

  • Äldre 18 Nov 14:37
    #8

    Skriver som en kråka haha
    "Logiken i detta är att ha får för tillfället" betyder 
    Logiken i detta är att ha råd flr tillfället. :P

Svar på tråden Bra sidor med Breda detaljrika ringar?