• Anonym (HonFr­iar)
    Äldre 11 Nov 13:37
    3330 visningar
    8 svar
    8
    3330

    Ge mig tips på hur jag ska fria till min blivande!

    Bombardera mig med tips på hur jag friar till min fina man! 


    Vi vill båda gifta oss och har pratat om det mesta, just nu är vi inne på vad vi ska ha för förlovningsring. Men vi förlovar oss inte förens någon av oss friar (har båda sagt) Så rent hypotetiskt så är vi förlovade, men jag tänker ta steget att fria! 


    Men jag hittar inte rätt tillfälle, är lite för nervös och jag vill göra det på ett sätt han aldrig glömmer, men som INTE kostar skjortan! 

  • Svar på tråden Ge mig tips på hur jag ska fria till min blivande!
  • Anonym (fröke­n fru?)
    Äldre 11 Nov 14:12
    #1

    Min sambo har innan varit negativt inställd till att gifta sig.Men ändrat sig dom sista åren något. Jag fegade ur i går och skrev en handskriven lapp vill du bli min make?han log och sa ja. Jag vet inte om jag vågar tro att det är sant. Menar du allvar så får du fria tillbaka för då tror jag dig sa jag. då bara log han.
    Min ena syster friade till sin make med en ring där det stod ja i som hon fick av honom så att säga.

  • Anonym (HonFr­iar) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 14:41
    #2

    Men Oj!? Dubbla budskap då?


    Han har ju sagt JA, så då skulle jag inte sagt något mer hihi. 
    Det hade ju iofs varit en smart idé, med en lapp! 


    Jag och min sambo skriver ofta lappar och gulliga meddelande till varandra på morgonen när han ska till jobbet. Ibland går jag ut i köket och skriver en lapp som han kan läsa på morgonen innan han går till jobbet Han skriver iaf minst 3-4 dagar i veckan till mig Hjärta som jag kan läsa när jag vaknat :) Det är vårat lilla sätt att visa hur mkt vi älskar varandra. 

    Det hade kanske varit något att lämna en lapp på bordet en kväll som han kan läsa när han går till jobbet?! hmm... jag kanske till och med ska skaffa en liten billigare silverring som kan ligga brevid. Om han säger ja, så tar han den med sig (hoppas jag, haha) 


     


    Eller kan det ge fel budskap om man frågar på en lapp? Är det bättre att göra det öga mot öga? Han kanske inte tar det på allvar om jag lämnar en fin lapp? Tungan ute

  • Anonym (fröke­n fru?)
    Äldre 11 Nov 14:46
    #3

    Men jag gjorde så för att jag var så rädd för ett nej

  • Anonym (HonFr­iar) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 15:47
    #4

    Jaha... :P Men det är inte jag, Jag vet vart vi båda står. Men sen vet man ju aldrig om han blir så chockad över att jag frågar så att han blir stum :P För det blev han första ggn som jag sa att jag älskade honom. Sen kom det ett sms med att han älskade mig med, haha. och det var inga tvivel alls om saken, bara den att han blev chockad :P 
    Så jag är väl mest rädd för att han ska få samma reaktion nu igen och den vill jag inte ha , haha. 

  • Äldre 11 Nov 15:54
    #6
    Hej, sedan i närvaro av Gud att bevittna lycka. Jag hoppas att du blir nöjd Bröllopsklänningar.
  • Anonym (HonFr­iar) Trådstartaren
    Äldre 11 Nov 16:34
    #7
    Åh shit, nu har jag varit inne och beställt ringar! Väääldigt billiga, då dom bara ska "vara sålänge" tills vi går och kollar på lite finare till bröllopet Hoppas att dom kommer innan helgen. För jag tänkte lägga fram dom på köksbordet p å Söndag innan jag går till jobbet, så han ser dom och lappen, när han vaknar 
  • Äldre 11 Nov 22:02
    #8

    Åh vad fint!

  • Anonym (fröke­n fru?)
    Äldre 11 Nov 22:13
    #9

    Så mysigt

Svar på tråden Ge mig tips på hur jag ska fria till min blivande!