• Äldre 2 Nov 10:16
    4040 visningar
    5 svar
    5
    4040

    Förlovningsring 1,6 mm hög vs 2,2 mm

    Hej,
    Jag håller på att bli galen av att leta ringar.
    Är det någon som har förlovningsring som är mellan 1,6 och 2,2 mm hög som skulle vilja visa bild på hur det ser ut när den sitter på fingret?

  • Svar på tråden Förlovningsring 1,6 mm hög vs 2,2 mm
  • Äldre 2 Nov 11:14
    #1

    Jag antar att du är ute efter en ring som är ganska smal och tunn. Det är lite samma stil jag är inne på. Etsy är ett bra ställe att kolla på annars kan jag rekommendera vanbruun.com som är en Svenska tillverkare. 

    www.etsy.com/listing/190437889/14k-white-gold-diamond-stacking-thin
    www.etsy.com/listing/99214404/wedding-ring-011-carat-pave-diamond-band
    www.etsy.com/listing/206904706/kelsie-gold-band-2mm-domed-high-polish
    www.etsy.com/listing/208668739/14k-white-gold-vintage-inspired-matching

    Så det var ett litet urval av olika varianter. Hoppas att det kan vara till någon hjälp. 

  • Äldre 2 Nov 13:50
    #2

    Åh nej jag menar höjden, hade tänkt ha två stycken 5 mm breda ringar men funderar på höjden. Vill inte att de ska vara för låga.

    Men tackar absolut för länktipset????

  • Anonym (1,6)
    Äldre 5 Nov 14:29
    #3

    Hej!
    Dessa två ringar är 3mm och 5.5mm breda och 1,6 mm höga.


    Den större ringen är för stor för fingret så det der lite knasigt ut därför.

  • Anonym (1,6)
    Äldre 5 Nov 14:32
    #4

    Just det, om ringen är välvd som dessa ser de tunnare ut än om de är raka i formen tycker jag.

     Jag skulle nog tycka att en 2,2 mm tjock ring var obekväm för den skulle nog skava mot fingrarna intill lite väl mycket på mina händer.

  • Äldre 10 Nov 16:41
    #5

    Tack! Det är just den modellen vi tittat på också.

    När vi provade tyckte jag att 2,2 kändes lite klumpigt men det var så svårt att avgöra eftersom de var flera storlekar för stora.

Svar på tråden Förlovningsring 1,6 mm hög vs 2,2 mm