• Äldre 31 Oct 09:39
    1537 visningar
    3 svar
    3
    1537

    hur kan man duka snyggt till klarblå ljus

    min fästman har nu fått igenom sitt förslag om festlokal. det blir ett mc museum bland mitorcyklar.
    coolt ju, meeeen, ljuset i lokalen är klarblått. inte min favoritfärg direkt, men det e som det e o nu måste jag göra det bästa utav det?
    jag har hu tänkt guld/ivory/navy.
    nu är ju navy lite uteslutet tror jag?

    lokalen har vita dukar o linne osv så jag tänker att guld passar till det men ivory? och huuuur funkar guld till det här klarblå ljuset? kanske silver passar bättre?
    varför jag frågar är att jag är blind för sånthär, ser inte alls hur färger går ihop, å särskilt nte när det handlar om ljuset i hela lokalen.
    sänder länk så det blir enklare att förstå.

  • Svar på tråden hur kan man duka snyggt till klarblå ljus
  • Äldre 31 Oct 09:39
    #1
  • Äldre 2 Nov 10:40
    #2

    har tittat lite på länken och försökt se hur ljuset reflekterar,  jag skulle helt skippa både guld och silver och istället satsa på någon klar färg som fångar upp det blå ljuset och gör det mer mjukt. 

    det blå ljuset är ju ganska intensivt enligt bilderna, ganska hårt och kallt liksom, så jag tänker mig kanske rött. blått (marinblått)  eller mörkt lila .   

    det blå ljuset behöver liksom tonas ner helt enkelt. 

  • Äldre 2 Nov 20:07
    #3

    Ja det e ju det dår med klara färger.....i dont like! Jag är väldigt pastellig av mig eller snarare, jag ogillar starka färger. Dendär blåa känns jätte fel,men min kille är så lyckligöver lokalen Tt jag inte vill byta heller.

    Marinblått är fint, men går den ihop med klar blå ( raveblå ;)) ?

    I värsta värsta fall går det ju att bara köra vitt...men lite tråkigt kanske

Svar på tråden hur kan man duka snyggt till klarblå ljus