• Anonym (Ledsa­m)
    Äldre 12 Oct 09:51
    2936 visningar
    4 svar
    4
    2936

    Men så fel det blev.

    Hej!
    Vårt värdpar på vårt bröllop är arga på oss, vi valde att inte ge dom några presenter runt bröllopet utan ville göra en stor fest på vår 1-års dag, det ville ju vi hålla hemligt ett tag till men känns som det är försent för är kläcka ur sig det nu.
    Gjorde vi ett stort fel steg?

  • Svar på tråden Men så fel det blev.
  • Äldre 12 Oct 10:13
    #1

    Om man förväntar sig en present för att ställa upp så har man nog mer problem.
    Men om dom inte känner att ni var tacksamma för det jobb dom lagt ner så kan dom ju känna sig besvikna och därför bli lite arga.

    Du skriver inte om när ni gifte er så det är ju lite svårt att bedöma om det är för sent att säga något.
    Å andra sidan tycker jag aldrig att det är för sent att ställa saker till rätta.

    Jag skulle nog gått till dom och sagt att jag förstår att dom inte känner att ni uppskattar det arbete dom gjort, och att det är helt fel. Att ni värdesätter dom så pass att ni hade planerat att göra något speciellt med dom på er ettårsdag. Men att nu känns det ju lite dumt och typ som "jaja vi firar väl er då eftersom ni blev sura då ni inte fick en present". Och fråga dom hur dom vill göra nu då... 

  • Anonym (Ledsa­m) Trådstartaren
    Äldre 12 Oct 16:05
    #2

    Tack för ditt svar!

    Vi gifte oss i somras, vi hade tacktal och verkligen visade vår uppskattning för dom, men antagligen så räckte inte det. Tråkigt när det blir så, att förhasta sig

  • Äldre 12 Oct 17:40
    #3

    har dom uttryckligen sagt så att dom förväntade sig presenter och därmed också sagt att dom blev besvikna när dom inte fick något?

    Det är mycket känslor i omlopp kring ett bröllop och både brudpar och gäster kan säga saker man inte tänkt sig eller uttrycka sig så man TROR att det uppfattades på ett särskilt sätt osv men faktiskt inte alls var menat så... 

    Prata med dom helt enkelt och säg som det är att det är inte erat fel att dom förväntade sig presenter - såvida ni inte gjort sken av att presenter ska ges? för då har dom rätt att känna sig snuvade förstås...  

  • Äldre 12 Oct 18:23
    #4

    Kan lägga till också att när min bästa vän (eller tja, inte längre :P ) gifte sig för ca 10 år sedan så sydde jag hennes klänning, dekorerade i princip hela lokalen (bland annat tillverkade ett antal blomsterarrangemang som skulle stå på borden), fixade sviten på hotellet jag jobbade på åt dom som present på bröllopsdagen, städade lokalen under kvällen parallellt med festen eftersom dom inte hade råd (500 att hyra den dagen efter, såg till att dom kom till hotellet på kvällen efter festen tog slut och sen hem därifrån dagen efter.

    Jag sydde min tärnklänning, provbakade tårtor och bjöd dom på då dom ville att jag skulle baka också (slapp det som tur var), sydde en dopklänning i gåva till dom i tygrester från hennes brudklänning...


    Jag förväntade mig inte mer än ett tack.
    På kvällen lovade dom att jag och maken (som också hjälpt till en hel del) skulle få en present som tack, men dom hade inte köpt den än utan vi skulle få den senare.
    Vi har inte fått den än... 
    Jag skulle aldrig fråga efter den. Men såhär 10 år senare känns det fortfarande surt :P

Svar på tråden Men så fel det blev.