• Gammalotrohet

    Gammal otrohet - gruppsex

    Hur skulle ni ställa er till om ni fick veta att er sambo varit otrogen för 12 år sedan? Vi har varit ihop mer än 15 år. Har två små barn, villa o allt därtill.

    Vi hade inte flyttat ihop på den tiden och min sambo umgicks och tog en drink ibland hemma hos en vän som då var sambo ibland de helgerna vi inte träffades. En kväll blev min sambo ditbjuden, det fanns två par där och det slutade med att de hade gruppsex.

    Jag vet att min sambo mått dåligt av det som hänt och hur det kan påverka vår relation. Själv vet jag inte vad jag tycker. Det var länge sedan men just otrohet och gruppsex är långt ifrån hur jag värderar den jag vill leva mitt liv med.

    Hur gör man när jag tror att jag kan förlåta en gammal otrohet men tycker att min sambo är smutsig som var med om gruppsex? Kommer "smutsen" någonsin försvinna?

    Snälla kom med lite hjälp... Jag mår stundtals riktigt dåligt.

  • Svar på tråden Gammal otrohet - gruppsex
  • Himla

    Usch vad jobbigt att bli sviken, hur kom det sig att du fick reda på det efter 12 år? Jag skulle nog blivit ledsen men som sagt ni bodde inte ihop då och jag hade nog inte gjort annat än att skällt ut honom efter noter och så hade han fått ställa upp på att prata prata prata. och att jobba hårt på att tilliten skulle komma tillbaka. Hade det däremot inträffat förra helgen, otroheten alltså , hade han åkt ut.  Själv anser jag att sex är sex...vad man gör o inte gör är upp till var o en. Man kan inte begära att ens partner absolut ska ha samma tankar kring sex o jag tycker inte gruppsex är smutsigare än annan sex.

  • Ms T

    Familjerådgivning. Men med tanke på hur du känner Kanske borde bryta i alla fall ett tag. Jobba med er själva och förhållandet för att sen se

  • augusti

    Det är 12 år sen. Ni är äldre och klokare och den han var då är förmodligen inte den han är nu. Sen om det är gruppsex eller med en person är oväsentligt enligt mig, sex som sex, men jag tror att det är viktigt att du får prataoch fråga och din sambo är med på det, du behöver få det ur systemet. Man behöver kanske inte blanda in terapi på en gång, men du måste också ställa frågor till dig själv, kan du acceptera det och leva med det och sen måste du om bestämmer dig att du vill fortsätta med honom sätta ett datum för när ditt ältande ska vara slut. Det är lätt att fastna i ältnde nämligen och det skadar relationen mer än nåt annat.

    Men se till att du har fått alla svar på alla dina frågor och har fått berätta dina känslor innan, så det inte finns en massa frågor kvar.

    Typ så...

  • hemligt

    Jag hade kunnat förlåta otroheten i sig men aldrig det faktum att han burit på detta i 12 år (!) och aldrig under den tiden tyckt du förtjänar att veta såpass mycket att han berättat. 

    Alltså otroheten hade jag förlåtit men aldrig den utdragna lögnen.

Svar på tråden Gammal otrohet - gruppsex