• Gift Anna

Vad bjuda på till fika?

Hej alla glada!

Jag har världens idétorka och undrar om ni som alltid är så snälla och hjälpsamma kan hjälpa mig. :D
    Mina svärföräldrar och svågrar skall komma på en kvällsfika till oss på lördag,ochjag tar gärna emot tips på fikagott till kaffet/théet.
    Gärna sådant som jag kan baka själv.
    Någon som har idéer och tips?

• Svar på tråden Vad bjuda på till fika?
  • lovbritt

Några goda saker:
    Kardemummabullar
    Kladdkaka med vispgrädde
    Scones med lemoncurd
    Matmuffins med ost och skinka
    Smördegsinbakade blåbär
    Sockerkaka
    Marsipantårta

Ja, det var en del, inte kanske man bjuder på allt på en gång, men några tips kanske du fick!?

• Gift Anna

Tack så mycket för tipsen,lovbritt!

Kladdkaka hade inte jag en tanke på,och matmuffins är ju ochså bra,lovbritt eller någon annan,ni har inget bra recept på matiga muffins?

• ester

Om de kommer på kvällsfika så kanske det kan vara gott att bjuda på mackor, varma eller kalla. Plocka fram lite olika pålägg och tillbehör så får var och en fixa sin egen macka!

• Gift Anna

Tack Millan28 för tipset om muffinssidan,fanstiskt med en sida enbart med muffinsrecept! :D

• :-)

Gör som gamla tanter, beprövade goa grejer: Som formbröd med ägg/ansjovisröra mellan, skurna som snittar och gott hembakt grovt bröd att göra egna mackor av

• brunetten

Bagels med lax och philiadelfiaost är en av mina favoriter.
    /brunetten

• Gift Anna

Vi kör nog med bröd och olika pålägg och tillbehör framdukade som ester föreslog,samt muffins och som avslutning ,kladdkaka med vispgrädde till efterrätt,som ett par av er föreslog!
    :D

• kitkat

Bärpaj, t.ex. blåbärspaj eller hallonpaj med vaniljsås är ju smaskigt.

• Santa Fe

Mat-Tinas cheesecake (har aldrig ätit godare cheesecake!)

Kladdkaka med äkta mörk choklad i smeten,serveras med vaniljkesella och hallon

Svar på tråden Vad bjuda på till fika?