• emmaostlind

Serveringspersonal vid egen buffé

Hej!

Är det någon av er som har haft ett bröllop eller varit på ett bröllop där man haft egen mat (buffé) med sig och hyrt in personal för att ställa fram, plocka bort denna mat? Kanske även haft dessa personer till att duka, städa lokal osv. Hur har ni löst denna bit? Privata kontakter eller finns det någon firma som har dessa tjänster?

Emma

• Svar på tråden Serveringspersonal vid egen buffé
  • filibustern

man kan ju köra några vänner exempelvis, eller bekanta. sen om det finns ett hotellprogram (gymnasiet) i närheten kan du fråga de eleverna, dom kan nog göra det för en mindre slant :) 

• Plättis

Jag har jobbat på bröllop som serveringspersonal en sommar. Hur jag fick kontakt med brudparen har jag faktiskt ingen aning om, men på något vis hamnade jag i köket och tog hand om serveringen. 

Kolla runt med bekanta, hör efter om de vet någon som kan tänkas ställa upp mot en lite avgift. Det är ganska många år sedan, men jag tror jag fick ett par hundralappar som tack för hjälpen. Eventuellt kan man få tag på det via lokalen, jag har i alla fall frågat i alla de lokaler vi tittat på om de kan ordna fram personal. 

Finns det någon lokal Facebook-sida där man kan annonsera efter personal? En köp och sälj-sida till exempel, det vet jag i alla fall finns där jag bor

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • snowstars

Jag och min syster serverade på ett bröllop en gång, då var det grannens son som gifte sig. På vårt bröllop hade vi frågat några av sambons kusiner, som inte var bjudna till bröllopet (på grund av att bara hans kusiner var över 20 stycken). På en bekants bröllop var det ungdomar från restaurangprogrammet på gymnasiet som serverade. En annan hade inte bjudit in några mostrar så mostrarna serverade.. 

Håller med om facebooks lokala köp- och säljgrupper. Så himla bra de är i bröllopsplaneringen. Själv hittade jag solister via en sådan sida :) 

Svar på tråden Serveringspersonal vid egen buffé