• Äldre 27 Sep 13:16
    1729 visningar
    2 svar
    2
    1729

    Romantisk weekend STHLM 5årsdag

    I slutet av Oktober (24-26) har jag och min blivande bokat resa och boende i Stockholm för att fira våran 5 års dag.
    Båda två studerar på heltid och det är andra eller tredje gången vi unnar oss att åka iväg själv på minisemester.
    Nu funderar jag på vad vi ska hitta på i Stockholm, för även om det är kul att gå på stan så räcker det liksom efter 1 dag.
    Tanken är att vi ska på Fredag eller Lördag (eller lite på båda dagarna beroende på öppettider) gå och titta på brudklänningar för första gången. Hittils är bridaloutlet bestäm, men kanske nån mer.

    Vi är 22 och 21 år gamla och har mat, musik, djur, tatueringar, och film framförallt som gemensamma intressen. 
    Bio funderade vi självklart på men bara om det går någon film som intresserar (hemma har vi annars hund så brukar aldrig komma iväg på bio eller nåt). Att gå på t.ex. Livet är en schlager var alldeles för dyrt även om det hade varit kul.
    Alla tips om aktiviteter, fik, restauranger, museer och annat som är billigt och gärna GRATIS välkomnas!

  • Svar på tråden Romantisk weekend STHLM 5årsdag
  • Äldre 28 Sep 18:27
    #1

    du säger det själv - museer!

    Stockholm är rena mecka för museer. Allt ni kan tänka er finns att se i Stockholm.  Många museer är gratis, andra kostar en tjuga upp till en hundring, beroende på vad ni vill titta på. 

    googla på museer i stockholm och se vad ni kan tänka er vara intresserade av. Priser och öppettider står alltid angivet. 

    Har ni råd rekommenderar jag ABBA-museet.  Det kostar en slant men är väl investerade pengar. 

    Kanske ni kan gå in på Slottet i Stockholm och få en guidad tur?  

  • Alylly­ra
    Äldre 29 Sep 12:00
    #2

    Musikscenen är ju bra i Stockholm! Kolla t.ex. Debaser för aktuella spelningar den helgen ni är där.
    Om ni gillar lite "udda" film (dvs. inte sånt som går på alla SF-biografer i hela landet) är ju BioRio bra.

    Kulturhuset har många gratisutställningar av konst som kan vara kul att kolla in, det ligger ju mitt i stan så det är enkelt att smita in och bara gå om det inte var intressant.

    Det finns en hemsida som heter gratisistockholm.nu, där kan man kolla in vilka gratisevenemang som finns i stan.

    Vad gillar ni för mat? Hermans är väldigt bra på vegetariskt (och har fantastisk utsikt om det är fint väder), Mamas & Tapas eller Aqui är mina favoriter när det gäller tapas. Ett lite udda restaurangval om man vill ha kött är Sue Ellen (som nästan alltid har bord). Koh Phangan är ju en klassiker om man vill ha thailändskt, det gäller att boka i tid bara!

    För en lunch på stan skulle jag rekommendera nya food courten K25 på Kungsgatan, toppen om man inte kan komma överens om vad man vill ha och lite mer vällagat än Kungshallen.

Svar på tråden Romantisk weekend STHLM 5årsdag