• Äldre 24 Sep 10:53
    6291 visningar
    6 svar
    6
    6291

    Utomhus bröllop Västerås

    Hej!

    Jag och min blivande man har bestämt oss för att ha utomhus bröllop med vigseln nära vatten eller bara i trädgården.
    Vet någon ett bra ställe i Västerås? Vi vill gärna att lokal för bröllopsfesten ska vara i närheten egen catering

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Utomhus bröllop Västerås
  • Äldre 24 Sep 14:16
    #1

    Biskopsängens samlingslokal. Den ligger jättefint längsmed svartån med fin tomt. Lokalen tar 100 personer och man får ha egen catering :). Till vilket datum har ni planerat?

  • Äldre 25 Sep 14:04
    #2

    Tack så mycket. Låter ju jättebra, vi har just 100 gäster hoppas att det inte bara blir för trångt. Vi har nu tänkt oss juni eller augusti. Kostar det att ha pastorn om vigsel blir utomhus, jag är medel i svenskakyrkan.

  • Em77
    Äldre 29 Sep 17:03
    #3

    Om det inte funkar kanske Lövudden kan vara något? Otroligt fint i alla fall men vet inte hur det är med lokaler och catering där.

    Präst som vigselförrättare kostar inget om minst en är medlem i Svenska kyrkan, men beroende på tidpunkt kan det vara svårt att få någon att komma till en annan plats. Om det är en populär lördag mitt på dagen kan det vara svårt om prästen är bokad i kyrkan före och efter. Men om det går att lösa praktiskt brukar de flesta präster inte ha något emot det. Ring till växeln hos Svenska kyrkan i Västerås 021-81 46 00 och fråga.

  • Äldre 29 Sep 18:32
    #4

    Tack så hemsk mycket, vi vart och kollade på lokalen men det var lite för trångt, Sevalla gården såg också vara för litet. Vi ska nu och besöka Västerängen, Tidolindö, där finns det också stranden.  Har hört att det är jättefin där. 

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 3 Oct 21:42
    #5

    Kolla vad björnön har att erbjuda...

  • Äldre 14 Oct 11:23
    #6

    Tack alla för hjälpen, efter allt letande har vi hitta två lokaler som är tillräcklig stor dock kosta mer. Mellan 12 och 13 tussen, syrianska kulturcentret i Vallby och Hahrska palatset i centrum. Nu återstår det att hitta en park till själva vigsel för att sedan kunna boka upp lokalen.  Vet någon en bra ställe att ha utevigsel i Västerås?.

Svar på tråden Utomhus bröllop Västerås