• Lunamuerte

Mysig lokal i Halmstadtrakten

Letar trevlig lokal i Halmstad för ett bröllop i augusti 2014. Lokalen ska inte vara alltför långt ifrån centrala Halmstad, och rymma ca 60 gäster utan problem.

Några tips eller varningar? Vi vill gärna ha lite mysigare lokal, tipsas gärna om både trevliga lokaler där man tar med egen mat och dryck och platser med paketlösningar.

• Svar på tråden Mysig lokal i Halmstadtrakten
  • MalinD

Vi är också på jakt efter lokal men jag har haft så svårt att hitta recensioner om någonting alls i Halmstad.. Vi blev jätteförtjusta i Villa Aster. Helt ok pris, väldigt fin lokal och man fick välja hur mycket man vill fixa själv eller hur mycket de ska fixa. Nackdelen är att vi har bokat tid med dem två gånger och båda gångerna har de glömt bort oss.. Vi kan ju haft otur men det känns lite sådär.

• Lunamuerte

Jag har också funderat på Villa Aster, men glömmer de bort en 2 ggr känns det lite sådär, tänk om de dubbelbokar på bröllopsdagen, eller gör en annan miss. Har även funderat på officersmässen eller Lizzies café, någon som har erfarenhet från dessa, eller andra ställen i Halmstad?

Sen menade jag sommaren 2015 såklart, lite väl dålig framförhållning annars ;)

• MalinD

Haha förstod att det var nästa år ;) nä precis, det känns så där lovande. Men vi ska nog titta på några andra ställen och sen kanske träffa dem igen och se hur det känns. Lizzies café har jag hört gott om men aldrig varit där själv. Vi tänkte kolla annies gård med, ser iaf mysigt ut på bilderna :)

• jennyal

Marin stugan? Mysigt och ligger på Söder precis vid Nissan några hundra meter från slottet. 

• Lunamuerte

Hertz minne är redan uppbokat det datumet.

Marinstugan har jag inte hört talats om innan, är det något man kan hyra för bröllop? Varit där själv på bröllop jennyal?

• jennyal
    Lunamuerte skrev 2014-09-12 15:59:00 följande:

Hertz minne är redan uppbokat det datumet.

Marinstugan har jag inte hört talats om innan, är det något man kan hyra för bröllop? Varit där själv på bröllop jennyal?

Jo jag har varit där och mycket mysigt. Inrett lite med skeppstema/marint. Känns nästan som att vara i en kajuta på ett gammalt segelfartyg. Jag tror det va runt 50 pers där då. 
    Här är länken till deras sida.
    www.flottansman.se/local_subPageA.asp

Det står iofs 40-45 pers men det kan ju bero på hur man dukar hur många man får plats.

Lycka till!
Svar på tråden Mysig lokal i Halmstadtrakten