• Ladyblight

    Tips på vackra platser för utomhusvigsel

    Okej, så vi planerar en borgerlig vigsel till september nästa år. Festlokalen är spikad i Täby och vi är nu på jakt efter en plats för vigseln. Det är i första hand inte aktuellt att ha vigseln vid festlokalen utan vi letar efter något mer romantiskt. 

    Givetvis har vi med i beräkningen att det kan bli dåligt väder. Optimalt är ju därför en utomhusplats med tak. Jag tänker mig något likt ett ekotempel eller en öppen dansbana men har haft svårt att hitta något i Täby/Vallentuna/Sollentuna/Danderyd osv. Öppna platser kan också vara av intresse men då måste vi ju ändå ha en backupplan. 

    Själv är jag inte alls bevandrad i dessa områden så har ingen aning om var det finns "vackra" eller "romantiska" platser som passar sig för detta. Någon som har något tips?

  • Svar på tråden Tips på vackra platser för utomhusvigsel
  • Anonym

    Trots att jag är fd Täbybo så kommer jag inte på någon bra plats där som stämmer in på vad du är ute efter. Det fanns tidigare en fin öppen dansbana i Täby Kyrkby, men den brann ner 2007. Det finns däremot gott om vackra grönyteområden, men takbiten saknas...Kan du tänka dig att sätta upp solsegel eller dylikt som regnskydd? Annars finns alltid Ekotemplet i Hagaparken. Tar ca 15 min med bil från Täby Centrum, plus tiden det tar att gå från parkeringen till templet.

  • Ladyblight

    Det är märkligt det där, att det verkar finnas massor på vissa ställen men inget på andra :) 

    Ekotemplet Haga har vi redan funderat på men det går bort eftersom det känns lite osäkert att boka och också lite för vanligt. 

    Tält eller solsegel får det bli om vi inte hittar något annat. Tänkte bara höra mig för innan om det fanns något som man inte vet om. :) Även Vallentuna, Åkersberga, Sollentuna och Danderyd är av intresse.

  • Ladyblight

    Hur är det med Karby gård annars? Det verkar som att de har en dansbana men jag kan inte hitta några vettiga bilder. Vet någon hur stor den är och om man skulle kunna boka/hyra enbart den några timmar?

Svar på tråden Tips på vackra platser för utomhusvigsel