• Äldre 4 Sep 17:06
    7516 visningar
    6 svar
    6
    7516

    Är det någon som har erfarenhet av Göran terrassen?

    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet av Göran Terrassen i något festsammanhang (bröllop eller kanske konferens eller liknande)? Är det fint där? Bilderna på deras hemsida där det är dukat till bröllop ser i alla fall jättefina ut...

  • Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av Göran terrassen?
  • Äldre 5 Sep 08:31
    #1

    Jag har inte direkt erfarenhet, men var där på visning förra veckan.

    Deras uppdukning ser jättefin ut och det finns gott om utrymme. Jättestor terrass, som är ett plus Glad Så vi funderar absolut på dem.

    Det tråkiga är att man får väldigt mycket kafeteriakänsla. Det är ju en lunchrestaurang för sjukhuset på dagtid. Vi ska titta runt lite mer, men vi tycker i alla fall att det verkar vara ett okej alternativ.

  • Äldre 6 Sep 13:01
    #2

    Vi var också där på visning igår faktiskt! Glad Och precis som ni har vi tyckt att det ser väldigt stort och fint ut och terrassen är ju verkligen fantastisk. Även deras förslag på uppdukning gillade vi. Det här var den första lokalen vi tittade på (ska kolla runt lite mer). Men bara närheten till t-banan gör att den är värd att titta på.

    Det enda som "störde" mig lite var att lokalen är på sjukhus området. Men å andra sidan så går ju alla fönster+terrassen åt ett helt annat håll så man behöver inte tänka så mycket på det när man är inne i själva lokalen.

    När planerar ni att gifta er? Oc hur många gäster kommer ni att ha (om ni vet det redan nu förstås Flört)? Vi har tänkt oss juni-2015 och kommer väl att ha ca 45-50 gäster (ej barn medräknat).

  • Äldre 8 Sep 08:53
    #4
    Solnyshko skrev 2014-09-06 13:01:35 följande:

    Vi var också där på visning igår faktiskt! Glad Och precis som ni har vi tyckt att det ser väldigt stort och fint ut och terrassen är ju verkligen fantastisk. Även deras förslag på uppdukning gillade vi. Det här var den första lokalen vi tittade på (ska kolla runt lite mer). Men bara närheten till t-banan gör att den är värd att titta på.

    Det enda som "störde" mig lite var att lokalen är på sjukhus området. Men å andra sidan så går ju alla fönster+terrassen åt ett helt annat håll så man behöver inte tänka så mycket på det när man är inne i själva lokalen.

    När planerar ni att gifta er? Oc hur många gäster kommer ni att ha (om ni vet det redan nu förstås Flört)? Vi har tänkt oss juni-2015 och kommer väl att ha ca 45-50 gäster (ej barn medräknat).


    För oss blir det augusti nästa år och vi räknar på ca 55-60 gäster(barn ej bjudna) Glad Det är ett tag kvar men känns som jag vill få valet gjort. Då kan man verkligen sätta igång att shoppa och planera.
    Kan tipsa om en lokal vi var och tittade på i torsdags. Ligger på sveavägen 41 och killen som håller i det var så skön. Verkligt bra inställning. "vi fixar allt ni vill och vill ni göra själva så fixar vi bara mat och dryck". Dem heter Två grabbar & kök Skrattande
  • Äldre 11 Sep 13:49
    #5
    Tingeling89 skrev 2014-09-08 08:53:26 följande:
    För oss blir det augusti nästa år och vi räknar på ca 55-60 gäster(barn ej bjudna) Glad Det är ett tag kvar men känns som jag vill få valet gjort. Då kan man verkligen sätta igång att shoppa och planera.
    Kan tipsa om en lokal vi var och tittade på i torsdags. Ligger på sveavägen 41 och killen som håller i det var så skön. Verkligt bra inställning. "vi fixar allt ni vill och vill ni göra själva så fixar vi bara mat och dryck". Dem heter Två grabbar & kök Skrattande
    Tack för tipset, ska kolla på dem också! )
  • Äldre 3 Oct 20:19
    #5
    Vi hade bröllop på Görans Terrassen. Bordsplaceringen var totalt fel, trots att vi hade förklarat både muntligt och skriftligt hur det skulle vara och även lämnat en bild med bords nr, namnlista och karta. Vi som brudpar fick sitta längst bak istället för i mitten som var planerad. 
    Maten var kall, köttet var inte ens genom stekt och vissa gäster fick maten med 40 min mellanrum !!!! Servicen var totalt värdelös, då personalen hade långt utsläppt hår (ohygieniskt), svart BH under uppknäppt vit skjorta, vissa hade vit urringat top med mobil i sin BH!!! En av serveringspersonalen hade synliga tatueringar upp till halsen och stank vodka. De trampade på min bröllopsklänning flera gånger, träffade serveringsbrickan på gästernas huvud utan att be om ursäkt. De hade till och med glömt bort att ordna stolar för gäster som fanns med på gästlistan.
    När vi skulle skära bröllopstårtan fick vi inte ens sked att smaka med. Vissa av personalen kunde inte ens tala svenska och de var otrevliga.
    Jag hade ett enda önskemål gällande dekorationen, att placera servetterna på tallriken i rektangulär form och besticken på de. Istället hade de lagt servetterna vid sidan av tallrikarna i triangelform. Visst, det kanske låter inte som viktig detalj för nån, men har man ett önskemål som kund och betalar en förmögenhet då ska man se till att kunden blir nöjd. Vi fick absolut inget värde för pengarna. Jag mår fortfarande dålig av ett sånt absurt bröllop, något som jag inte kommer att uppleva igen.
    Denna kväll skulle vara vår stora dag, en oförglömlig kväll. Istället känner mig jag blåst, lurad och vi har bortkastat våra pengar som kostat oss skjortan för sådan dålig service. Rynkar på näsan
    Vill ni ha ett bröllop då ska ni absolut inte anlita Görans Terrassen.
  • Äldre 22 Nov 10:07
    #6

    vill varna alla för den här resturangen  dålig mat  smaklös   eller överkryddad, inte värt att lägga pengar på den,

Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av Göran terrassen?