• Äldre 3 Sep 11:43
    1865 visningar
    5 svar
    5
    1865

    Musik lista hjälp!

    Jag får tuppjuck snart, ska ordna musiken till bröllops festen via spotify. Men jag är hårdrockare och vet inte vad som är bra att dansa till och få igång festen. För en timme kan jag lyckas men inte 5-6 timmar! Kan ni hjälpa mig!??

  • Svar på tråden Musik lista hjälp!
  • Äldre 3 Sep 12:01
    #1

    vi ska nog ha många gamla godingar från 80-90-talet. 
    take on me
    scooterlåtar är ju riktigt bra tycker jag :P
    öööööh.... 
    jag är ju techno/house typ så mycket sånt. 
    sen älskar ju JAG dansband, så några sånna ska vi ha som "leende guldbruna ögon", "främling"... 
    kanske några lugnare låtar emellanåt som "annies song"..... 

    alltså ursäkta, jag har total hjärnsläpp just nu.. men du fick ju några exempel i alla fall. :P 

  • baller­ina
    Äldre 3 Sep 12:59
    #2

    Att ta nostalgilåtar från när man var yngre fungerar alltid! På mina fester spelas alltid låtar från 95-05, och det är jämt dans och allsång. 

    Annars är ett tips att använda sig av "radio"-funktionen som finns på spotify. Välj en låt eller artist som du gillar, och låt sedan spotify välja låtar som har en viss koppling :) Jag brukar lyssna via radio för att få ny inspiration när jag har lyssnat sönder mina favoritartister ;)

  • Äldre 4 Sep 06:32
    #3

    Jag kom på den briljanta (?) Idéen att ta alla sommarplågor från det året vi föddes 87 till nu. Sen ska vi se vad för andra låtar som kommit under dem åren. Och det är riktigt illa kan jag lova men det finns la en anledning till varför dem var sommarplågor och hit.

  • Äldre 4 Sep 09:30
    #4

    Gyllene tider, refreshments, black Jack, Magnus uggla, blumchen, per Gessle, vengaboys, aqua, drängarna, paradisio, creedence

    Listan kan göras lång.. Men här är ju en del från (min uppväxt som är född på 80 talet).

  • Äldre 5 Sep 20:43
    #5
    Förälskade skrev 2014-09-04 06:32:30 följande:

    Jag kom på den briljanta (?) Idéen att ta alla sommarplågor från det året vi föddes 87 till nu. Sen ska vi se vad för andra låtar som kommit under dem åren. Och det är riktigt illa kan jag lova men det finns la en anledning till varför dem var sommarplågor och hit.


    Kul idé!!! :)
Svar på tråden Musik lista hjälp!