• Anna84

    Bordsplaceringstavla

    Hej!

    Jag funderar på hur vi ska göra vår bordsplaceringstavla. 

    Vi kommer försöka göra den själv på något sätt. Köpa ett A3 papper och en fin ram osv.

    Men jag skulle behöva ha lite tips och idéer på hur vi kan göra? Gärna på något bra sätt så vi kan ändra placeringarna i sista sekund, om någon skulle bli sjuk eller något annat. 

    Tacksam för tips och idéer och gärna bilder :) 
    /
    Anna

  • Svar på tråden Bordsplaceringstavla
  • fru dahlström
    Hej!

    När vi gifte oss hade vi små extra papperslappar med alla namn på att enkelt tejpa eller häfta fast vid ändringar, och det blev det:)
    Nu hade vi inte ett jättestort bröllop, ca 70 gäster. Du behöver heller inte klippa ut alla innan, utan skriv ut på en A4 och klipp ut de namn du eventuellt behöver lappa över med. Själva bordsplaceringen skrev vi ut på kartong med ursprunglig placering. Också bra att ha lite vit papper för att fylla ut tomma platser med. Lycka till!

    Vänligen

    lena

    frudatelje.se/
  • Nyfiken gul , nu fru

    en vän till mig hade gjort små fina namnlappar som hon satte en bit häftmassa bakom och på så sätt kunde flytta om hur hon ville vartefter dom blev säkra med placeringarna och avhopp. 

    Hon ritade ut borden på en stor kartong och använde sen dom lösa namnlapparna 

    hon hade även gjort några tomma lappar med kludd bakom för att märka ut dom tomma platserna och kunde därefter lätt placera om personerna. 

    när allt sen var klart gjorde hon nya namnlappar och klistrade fast dom på den stora kartongbiten som hon också sen dekorerade och satte upp på ett staffli i entren för gästerna att titta på vartefter dom kom till festlokalen. 

  • Förgätmigej

    Jag köpte en stor (så stor som gick in i bilen) plywoodskiva i en byggvaruhandel som jag målade svart med griffeltavelfärg. Sen skrev jag dit placeringen med griffeltavelpenna från Panduro. Blev fint, stort och tydligt och smidigt om man behövde ändra i sista sekunden =)

  • Förgätmigej

    Mina vänner hade snören, en för varje bord, med bilder på sina gäster fastsatta med klädnypor. Också fint och smidigt, men mer jobb :D

  • Ello

    Vi hade ett A3 som vi printat ut med borden på och plastat in. Sedan hade jag "namnlappar" som också plastades in och klistrades på, men det var klister så att man kunde ta bort lapparna och flytta på dem.

    Fast vi skrev in namnet på personerna, vi skrev något kul om varje person så fick man lista ut själv var man skulle sitta. Tror det var uppskattat! :)

Svar på tråden Bordsplaceringstavla