• Äldre 30 Aug 19:35
    1004 visningar
    1 svar
    1
    1004

    När börja planera och handla

    Efter ett mycket spontant frieri från sambon 25.8 blir det nu bröllop september 2015. Dock är vi fattiga studeranden och vill gärna sprida ut kostnaderna. Vår budget kommer att ligga på 20000 kr om allt går väl. Som tur är ingen av oss så mycket bling. De vigselringar jag gillat ligger på 2000 plus minus.

    Vad när lönar det sig att börja handla och vad?

    Kommer att bjuda ungefär 100 pers, vad vi skall bjuda på är ännu lite osäkert, stör mellan "bondbröllop" med köttsoppa alt buffé (sallader,köttbullar,prinskorv,fisk och andra "billiga" plockgrejjer) första alternativet gör vi själv, andra skulle vara att anlita en restaurangskolas catering (gått där själv så vet att de brukar bli bra) vilket skulle kännas smidigare?

  • Svar på tråden När börja planera och handla
  • Äldre 30 Aug 20:28
    #1

    I princip kan ni börja handla redan nu om ni har ett klart mål och vet vad ni vill göra.


    Vi började lite smått att handla ungefär 2 år i förväg Flört

    Att laga all mat själv kan bli väldigt stressigt, så prata med en restaurangskola du och få en ordentlig offert (om ni godtar den så se till att få ett undertecknat avtal på en gång att dom accepterar dag, plats och kostnad och vad som ingår (bara mat, kommer dom ut med maten dit ni är, lån av kyl/värmeskåp, serveringspersonal... osv) 


    Jag sydde massvis (bland annat våra kläder, samt en del av dom viktigare gästernas kläder) och så bakade jag tårtan.
    Och bara att baka tårtan var stressigt nog och i efterhand borde jag nog ha lejt bort det till någon annan...

Svar på tråden När börja planera och handla