• Ikka

Albert Hotell i Trollhättan

Är det någon som känner till Albert hotell i Trollhättan? Bra mat & rum?? Trevlig personal??

Ikka

• Svar på tråden Albert Hotell i Trollhättan
  • Ikka

Någon måste väl ha varit här???

• safety

Oh, välj Albert säger jag bara!

Vi ska ha vår fest där och det känns såå skönt. Jag vet att allt kommer att bli superproffsigt och att jag verkligen inte behöver oroa mig för festen. Deras personal är underbart duktig och seriös och maten fantastisk. Man känner sig verkligen omhändertagen. Vi har varit där och träffat dem (ett år före bröllopet!) och pratat igenom upplägg och meny och fått en offert för kalaset. Inte jättebilligt förstås, men verkligen prisvärt.

Vi tittade på sviten också, de har bara en, och den är jättefin med lyxig himmelssäng och bubbelbad för två med utsikt över hela Trollhättan, inte jättedyr heller ca 12-1500 kr tror jag. Vi fick också ett väldigt bra pris på rummen för våra tillresta gäster.

Något annat du undrar över särskilt?

kram
    Safety

• Alice3

Har bara varit där och ätit, men uuuuunderbar mat och trevlig personal ! Kram!

• Ikka

Safety
    Hur mycket får ni betala? Vad ska ni äta? När ska ni gifta er??

Ikka

• safety

Hej Ikka!

Exakta summan vill jag inte gärna avslöja eftersom jag tror vi fått lite "vänskapspris", men ca 6-700 per kuvert för fördrink (Alberts egen champagne, valde vi), tre rätter middag (höstmeny, med skaldjursförrätt, rådjur och pannacotta), vin, kaffe och avec tror jag är ungefär normalpris. Det variera llite beroende på vad man vill äta förstås. Efter kl 01 kostar det 1000 kr/timme att festa vidare.

Vi upplevde att verkligen "allt" ingick, och som sagt bemötandet är suveränt (och det är inte bara "kompisrelaterat", de är verkligen proffs). De fixar även tårta, men det valde vi bort.

Det känns jätteskönt att bara kunna släppa taget om festen, det fixar Alberts, jag skulle inte kunna göra det bättre! Det känns som om hela bröllopsplaneringen är helt lugn tack vare detta, vi får tid över till andra detaljer. Krisar det så löser de festrelaterade problem utan att vi behöver bekymra oss.

Nu är det ju inte speciellt bråttom förstås, bröllopet är i september nästa år. Klänningen är påbörjad, bestman och tärna är vidtalade, gästlistan har tagit form. Ska boka kyrkan (Trollhättans) så snart de får almanackorna för nästa år. Funderar just nu mest på ring och bukett, men än är det gott om tid!

Själv då? När är det dags för ert bröllop? Blir det i Trollhättan-området?

kramar
    Safety

Svar på tråden Albert Hotell i Trollhättan