• Äldre 17 Aug 19:38
    2057 visningar
    5 svar
    5
    2057

    Någon som gjort om sina bröllopsfoton senare?

    Vi gifte oss för 4 år sedan. Våra bröllopsfoton som tog är rean katastrofen, jag har faktiskt aldrig sett nå värre ( skrivit en annan tråd om det).

    Vi har inga bröllopsfoton framme alls hemma, dom ligger undrangömda någonstans och vi vill helst bara glömma att dom ens finns.

    Varje gång jag tänker på det det hemska bilderna så vill jag så gärna göra om alltihop. 
    Så nu undrar jag om någon här har gjort om sina bilder? nu menar jag inte direkt att man tar om med samma kläder, blommor osv för det kommer man inte ifrån att man kan ju aldrig ta om sina bilder så som det var på bröllopet...men att man kanske kunde ta något annat fint så man kan ha  istället.
    Hur har ni då gjort?
    eller tips på nå fint man kan göra? jag skulle så gärna ha något fint foto som på nå vis kan påminna oss om vårt bröllop el vårt äktenskap på nå vis.
    Någon som har nå tips?

  • Svar på tråden Någon som gjort om sina bröllopsfoton senare?
  • Äldre 18 Aug 11:22
    #1

    Ni skulle kunna ta nya kort på er bröllopsdag, då hänger de ju ändå ihop med äktenskapet även om ni inte har bröllopskläder på er.

    Nu till hösten kan man ju även få många fina foton när lövträden är orange/gula och det är lite kyla i luften.

    Ett annat tips är att googla runt bland amatörfotografer. De har oftast väldigt bra priser och hos de flesta får man copyrighten till fotona, dvs att man får bilderna på en cd-skiva, etc., och kan på så sätt framkalla de bilder man vill och i vilken storlek man vill.

    Bor du i närheten av Borås vet jag en jätteduktig tjej jag kan rekommendera :)

  • Äldre 18 Aug 13:44
    #2

    Jag tycker att Annelies tips är jättebra, smart att göra det i samband med en årsdag.
    Det är ni som ska vara i centrum och därför är kläder och blommor mindre viktiga. Ni behöver inte kopiera bröllopsdagen, de minnen ni har från den dagen har ni kvar och behöver inte återskapas på ett konstlat sätt. Bättre att göra något lite nytt och minnesvärt. 
    För att inte råka ut för samma sak igen, att ni får fotografier som inte håller den nivån ni är ute efter, rekommenderar jag er att välja en duktig och etablerad fotograf som får er att känna er trygga och levererar det ni förväntar er och kanske mer.

    Kika gärna på min hemsida för lite inspiration och hör gärna av er om ni vill ta ett kostnadsfritt möte så kan vi gå igenom era önskemål och se om ni vill att jag ska hjälpa er.

    Hälsningar
    Daniel Gual
    www.gual.se

  • LinaNo­rdstro­m
    Äldre 19 Aug 22:45
    #3
    Kakfat skrev 2014-08-17 19:38:53 följande:

    Vi gifte oss för 4 år sedan. Våra bröllopsfoton som tog är rean katastrofen, jag har faktiskt aldrig sett nå värre ( skrivit en annan tråd om det).

    Vi har inga bröllopsfoton framme alls hemma, dom ligger undrangömda någonstans och vi vill helst bara glömma att dom ens finns.

    Varje gång jag tänker på det det hemska bilderna så vill jag så gärna göra om alltihop. 
    Så nu undrar jag om någon här har gjort om sina bilder? nu menar jag inte direkt att man tar om med samma kläder, blommor osv för det kommer man inte ifrån att man kan ju aldrig ta om sina bilder så som det var på bröllopet...men att man kanske kunde ta något annat fint så man kan ha  istället.
    Hur har ni då gjort?
    eller tips på nå fint man kan göra? jag skulle så gärna ha något fint foto som på nå vis kan påminna oss om vårt bröllop el vårt äktenskap på nå vis.
    Någon som har nå tips?


    Jag är inte missnöjd med mina bilder men planerar att göra en porträttfotografering nästa sommar när vi firar 1år som gifta. Det var så roligt att få klä upp sig och fixa håret och bli fotad så det vill jag gärna göra om Tänkte att det kan vara kul att ha lite bilder tillsammans där man har lite mer vanlig klädsel är brudklänning
  • Äldre 20 Aug 11:14
    #4

    Som ovan, och så kan nu ju ta en bild när ni river sönder en av de gamla bilderna. Ut med det gamla!

    Fast det kanske blir lite hatiskt i en annars vacker tanke...

    Men klä upp er lite, kanske du kan få håret fixat, eller sminket. Kanske du kan köpa lite blommor som påminner om ert bröllop? Ni kanske kan laga mat som liknar det ni hade då, eller baka en tårta som liknar. Göra "en dag av det". Gärna då på er bröllopsdag. Så får ni kanske tillbaka känslan, och det kan bli många fina bilder som påminner om er bröllopsdag. :)

    Eller så förnyar ni löftena och tar bilder i samband med det :)

  • Äldre 20 Aug 12:47
    #5

    Tycker absolut ni ska ta om era bröllopsbilder. Man kan ju hyra brudklänning. Det är ju en toppenidé. Bor ni i Stockholm med omnejd så kontakta gärna mig.


Svar på tråden Någon som gjort om sina bröllopsfoton senare?