• Sofiaelisa

    Tips på romantiska sviter i Sthlm??

    Hej!

    Som rubriken lyder är det någon vänlig person där ute som har tips på vackra sviter att spendera bröllopsnatten i närheten i Stockholm? Helst inte mitt i stan då vi gärna vill ha lugn och ro. Park eller grönska utanför är ett stort plus! Vill gärna att det ska vara romantiskt och lyxigt (föredrar klassiskt framför modernt) gärna med eget badkar/jacuzzi! Dela med er av era tips snälla! Jag har letat överallt men hittar ingenting som känns rätt!

  • Svar på tråden Tips på romantiska sviter i Sthlm??
  • Sofiaelisa
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-08-17 17:28:39 följande:

    hur långt bort är ni beredda att åka?


    Inte alltför långt bort då vi kommer ha festen i brommatrakten så svårt att säga men inte längre bort än 2-3 mil...
  • Aniara4

    Är ni beredda att hosta upp ett femsiffrigt belopp så verkar den här sviten helt fantastisk: www.elite.se/sv/node/2086
    Fint hotell i övrigt, ligger på en kaj mittemot Djurgården, i gamla Saltsjöqvarn. Men kanske lite för modernt för er smak.

  • AkJ
    Aniara4 skrev 2014-08-17 23:03:01 följande:

    Är ni beredda att hosta upp ett femsiffrigt belopp så verkar den här sviten helt fantastisk: www.elite.se/sv/node/2086
    Fint hotell i övrigt, ligger på en kaj mittemot Djurgården, i gamla Saltsjöqvarn. Men kanske lite för modernt för er smak.


    Haha, det år vårt bröllopshotell. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Aniara4
    AkJ skrev 2014-08-18 10:28:19 följande:
    Haha, det år vårt bröllopshotell. :)
    Vårt med. :)
    Men vi sov inte i tornsviten!
  • Utvandrare

    Vi fick en natt på Grand Hotell i bröllopspresent av några av våra gäster. Utsikten över slottet var fantastisk, rummet jättefint, men bäst av allt badkaret! Vi fick plats båda två utan att snudda vid varandra. :) Att krypa ner i ett hett bad med varsitt glas champagne var otroligt skönt efter en lång, intensiv och fantastisk bröllopsdag. 

    Hotellet i sig känns lite nedgånget, men det var kul ändå med en så klassisk Stockholmsplats för oss som inte bor där längre. 

  • Sofiaelisa

    Tack för era förslag! Jag har också tittat på hotellen i stan (Grand, Elite etc) och de är verkligen jättefina! Men vi bor själva mitt i stan så det hade varit skönt med ett hotell som låg lite mera avsides där man inte trillar ut mitt på en gata full med människor om man går ut. Stilmässigt tänker jag mig något sånt här: www.mynewsdesk.com/se/ranasslott/images/sviten-140841

    Men vår budget ligger på 4000-5000 kr för båda så jag gissar att det blir svårare då. Etthem var superfint men deras svit kostar runt 8000 kr så det känns lite för mycket för en natt. Häringe slott är verkligen vår stil men vi kan inte sitta och åka taxi i två timmar på natten.. Annars hade det varit perfekt!

    Har övervägt Villa Källhagen men gillar inte riktigt den stilen. Annars perfekt läge med närhet till både natur men samtidigt inte så långt att åka från stan. Jag har lite tid på mig så får försöka fortsätta leta. Och om jag inte hittar något finns ju alltid de fina stadshotellen ni nämnt här :)

Svar på tråden Tips på romantiska sviter i Sthlm??