• Äldre 15 Aug 16:48
    1335 visningar
    4 svar
    4
    1335

    vittguld/röttguld

    Hej! jag har en ring som halva ringen är i vittguld och den andra halva är i röttguld, samt diamanter och märkt att den delen som är vittguld tål jag ej och undrar om någon har nåt knep vad man kan göra? har någon tex målat genomskinlig nagellack? funkar det eller har någon nåt tips? vill gärna kunna bära ringen och innan jag ger upp vill jag testa om det finns nån lösning på detta. Tack Glad

  • Svar på tråden vittguld/röttguld
  • Äldre 15 Aug 18:03
    #1

    Hej,
    Antingen kan det vara allergi eller irritation. Gissar att ringarna är äldre alternativt köpta i utlandet därav problemen som antagligen beror på nickel. Har hört talas om de som målat med genomskinligt nagelack och visst bör det funka men det slits bort fort, finns även ett speciellt medel som man kan pensla på avsett för att just skydda mot nickel. Huruvida det funkar bättre eller inte vågar jag inte säga!

    www.amazon.com/Athena-Allergy-Nickel-Solution-Protect


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 16 Aug 00:55
    #2
    VANBRUUN skrev 2014-08-15 18:03:27 följande:

    Hej,

    Antingen kan det vara allergi eller irritation. Gissar att ringarna är äldre alternativt köpta i utlandet därav problemen som antagligen beror på nickel. Har hört talas om de som målat med genomskinligt nagelack och visst bör det funka men det slits bort fort, finns även ett speciellt medel som man kan pensla på avsett för att just skydda mot nickel. Huruvida det funkar bättre eller inte vågar jag inte säga!

    www.amazon.com/Athena-Allergy-Nickel-Solution-Protect Denna ring är köpt på albrek guld för ca 3-4 veckor sedan så den är ny


  • Äldre 16 Aug 00:56
    #3

    Men vad är det för annat medel du vet om??


    VANBRUUN skrev 2014-08-15 18:03:27 följande:

    Hej,

    Antingen kan det vara allergi eller irritation. Gissar att ringarna är äldre alternativt köpta i utlandet därav problemen som antagligen beror på nickel. Har hört talas om de som målat med genomskinligt nagelack och visst bör det funka men det slits bort fort, finns även ett speciellt medel som man kan pensla på avsett för att just skydda mot nickel. Huruvida det funkar bättre eller inte vågar jag inte säga!

    www.amazon.com/Athena-Allergy-Nickel-Solution-Protect


  • Äldre 16 Aug 20:00
    #4

    Rött guld, gult guld.
    Rödguld, gulguld.

    Mvh

    Språkpolisen Flört

Svar på tråden vittguld/röttguld