• Äldre 15 Aug 13:18
    1771 visningar
    4 svar
    4
    1771

    Ringtrubbel

    Har lite funderingar om förlovningsringen vi köpt. (online)


    När jag mätte så mätte jag med måttband, och kontrollerade så jag hade mätt rätt genom att mäta lika dant på min sambos finger + hans gamla ring och det stämde. Får hem ringarna och sambons passar. Min är skitmeckig att få på. Men det går, och när den väl sitter så sitter den jättebra. Lika svår att få av igen sen dock.


    Var in till butiken där vi köpte dom och kontrollmätte, testade en strl större och den var minst lika meckig att få på, men var för stor när den väl var på plats och det hade ju inte alls varit bekvämt med en ring som bara åker omkring på fingret. Så vi avvaktar med förstoring tills vidare.


    Är det fler som har det problemet med för tjocka knogar? Kan man ha en ring som är så svår att få av och på? Som sagt sitter den jättebra när den väl är på, blir till och med en liten glipa mellan finger och ring när jag böjer fingret..

  • Svar på tråden Ringtrubbel
  • Äldre 15 Aug 13:45
    #1

    när vi köpte ringarna sa de att det var oftast killarna som har det problemet för de är oftast större runt knogarna än vi tjejer, men det är väl bra om den sitter bra när den väl är på, man ska ju inte ta av den speciellt ofta...?
    Då behöver man iaf inte va orolig att man tappar den, min känns som den ska glida av tex om man är i vatten, men den sitter bra annars....

  • Äldre 15 Aug 13:49
    #2
    lefluff skrev 2014-08-15 13:18:39 följande:

    Har lite funderingar om förlovningsringen vi köpt. (online)


    När jag mätte så mätte jag med måttband, och kontrollerade så jag hade mätt rätt genom att mäta lika dant på min sambos finger + hans gamla ring och det stämde. Får hem ringarna och sambons passar. Min är skitmeckig att få på. Men det går, och när den väl sitter så sitter den jättebra. Lika svår att få av igen sen dock.


    Var in till butiken där vi köpte dom och kontrollmätte, testade en strl större och den var minst lika meckig att få på, men var för stor när den väl var på plats och det hade ju inte alls varit bekvämt med en ring som bara åker omkring på fingret. Så vi avvaktar med förstoring tills vidare.


    Är det fler som har det problemet med för tjocka knogar? Kan man ha en ring som är så svår att få av och på? Som sagt sitter den jättebra när den väl är på, blir till och med en liten glipa mellan finger och ring när jag böjer fingret..


    det är ju lite vilka typer av fingrar man har. jag har rätt så raka, enkla fingrar, MIn karl har mer koniska, så hans ring tas av rätt så lätt, finns som inget som stoppar ringen, förutom att den sitter bra.  en del har som du - en bredare knoge jämfört med resten av fingret. och tja.. det är väl inte så mycket att göra åt. en del har ju lite större ring för att kunna ta av den lite lättare, men då sitter den ju sämre på plats så att säga. jag vet en som har skitsnygga ringar, men de syns att dom är lite för stor när de sitter på, men henner knogar är lite större, så det kan ju vara för att kunna ta av sig ringarna lättare.
  • Äldre 15 Aug 14:54
    #3

    Hej,
    Du är inte ensam! Är din ring flack/rak på insidan försök få tag i en ring alternativt modifiera din befintliga så att den blir mer kupad/rundad, detta underlättar en hel del när den skall glida över knogen.


    www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • Äldre 15 Aug 19:13
    #4

    Ja, den är kupad. Just nu känns det ju som att det är bättre att den sitter bekvämt som den gör nu, och är lite meckigare att få på/av. För det verkar väldigt irriterande med en ring som åker runt på fingret.


    Jag visste inte ens att jag hade "stora" knogar, för det är inget som syns. Hon i butiken sa att knogarna blir större med åldern också, så det kan hända att jag får töja ringen i framtiden ändå.

Svar på tråden Ringtrubbel