• MariaMerry

brudklänningar.nu

Hej!

Har letat runt som en toka efter en bra klänning, varit i 4 butiker och sen sökt en jädra massa på internet.
    Har hittat en på brudklänningar.nu som jag tycker är skit snygg och jag tror skulle passa mig.
    Är det någon som har erfarenhet av dem? Negativ/positivt?
    Tycker att det känns skumt att betala först innan man ens testat en klänning som man ej sett i verkligheten.
    Är en vit klänning med relativt mkt svart spets/bodyr på som jag är ute efter...

Tacksam för alla svar!

/M

Refersenser
  • Svar på tråden brudklänningar.nu
  • Nightrod

Vill man prova osv så går man till en butik och får då betala för den kostnaden extra på priset på klänningen. Köper man via nätet så är det alltid en chansning men man får ett mycket bättre prs.

Vi har beställt klänning från JJ-house och den sydde de efter damens mått och den satt perfekt på henne. Nu var detta en vanlig långklänning, så varför inte göra samma sak. Beställ en billig klänning i en storlek och se om det sitter som du vill. sedan beställ den dyrare men var i god tid så att du kan göra ändringar om det behövs

Live free, ride free
  • filibustern

jag har kommit till ett problem där min klänning jag redan hade nu blivit för stor, då ajg tonat till mig en hel del.. så nu kollar jag ÖVERALLT.. men hittar ju inget känns de som.. ska kolla in brudklänningar.nu, tack för tipset!

• Nightrod
    filibustern skrev 2014-08-14 09:30:02 följande:

jag har kommit till ett problem där min klänning jag redan hade nu blivit för stor, då ajg tonat till mig en hel del.. så nu kollar jag ÖVERALLT.. men hittar ju inget känns de som.. ska kolla in brudklänningar.nu, tack för tipset!

KOllat här?
    http://www.snowybridal.com
    Live free, ride free
  • Nightrod
    filibustern skrev 2014-08-14 10:03:51 följande:

tack! :D

Varsågod, :D
    har nog letat halva nätet med tjejen efter klänningar. Jag som letar och sedan får hon kika på det, för jag sitter framför en dumburk hela dagarna medans hon inte gör det

Live free, ride free
  • filibustern
    Nightrod skrev 2014-08-14 10:28:16 följande:

Varsågod, :D
    har nog letat halva nätet med tjejen efter klänningar. Jag som letar och sedan får hon kika på det, för jag sitter framför en dumburk hela dagarna medans hon inte gör det

haha, hon har då tur som har dig som hjälper henne leta :P 
  • MariaMerry

Jag har varit o provat klänningar i butik en det är ju tyvärr mycket dyrare... får se om de är någon som svarar ifall de haft erfarenhet av den sidan. Läste en gammal tråd att de beställer själva från kina och sen bara säljer klänningana dyrare i sverige. Är detta fallet är det ju lika bra att köpa från kina direkt :/

• Nightrod
    MariaMerry skrev 2014-08-14 14:05:29 följande:

Jag har varit o provat klänningar i butik en det är ju tyvärr mycket dyrare... får se om de är någon som svarar ifall de haft erfarenhet av den sidan. Läste en gammal tråd att de beställer själva från kina och sen bara säljer klänningana dyrare i sverige. Är detta fallet är det ju lika bra att köpa från kina direkt :/

Som sagt köp en billig klänning och testa hur den passar dina mått sedan kan du beställa bröllopsklänningen och ta hänsyn till första klänningens mått
    Live free, ride free
  • TheD

Det mesta man beställer via nätet betalas innan man har sett varan eller provat så det är väl inget konstigt. Bara som vanligt.

• filibustern
    Nightrod skrev 2014-08-15 14:38:01 följande:
    Här har du en till om du vill ha lite one of a kind :)
    https://www.etsy.com/se-en/shop/TheBohemianGoddess

jag är ju faktiskt den typen som gärna står ut lite. ^^ vill gärna har lite annorlunda frisyr (kanske därför jag ingen hittar...) och en klänning sm folk liksom "wow, den har jag inte sett förut!". men jag är ju inte så kräsen så jag inte kan "vanliga"
Svar på tråden brudklänningar.nu