• Äldre 10 Aug 20:05
    2084 visningar
    4 svar
    4
    2084

    Nervös!

    Shit, nu är de inte ens två veckor kvar o jag är redan supernervös!
    Vet inte om ja är så nervös för själva vigseln mer än att ja hoppas på att inte svimma, inte säga fel, få på brudgummen ringen osv.
    Men festen!!!
    Lekar, pinsamheter, jobbig tystnad, mm

    Ja e livrädd rent utsagt

    O vädret, tänk om de är 30grader varmt, ja kommer ju flyta ur klänningen eller dränka den i svett!

    Mardrömmar om att vi inte lyckas ta oss fram till altaret.
    Orolig att folk ska ha tråkigt eller inte nån att prata med. Några st som faktiskt inte känner någon förutom bruden tex..

    Hur kan ja lugna mig?

  • Svar på tråden Nervös!
  • Äldre 10 Aug 20:44
    #1

    ta ett djupt andetag. 

    Ja det finns saker som kan hända helt enkelt för att det finns saker du inte kan förutse och göra något åt. 

    Vad gör man åt det då?  Bryta ihop är ingen ide, du får andas lugnt och se det som att du bjuder på det helt enkelt. 

    Det kan ösregna och håret blir stripigt, det kan vara +33 grader och du badar i svett, barn kan kissa på sig och äkta makar kan svimma vid altaret.. Vi är alla människor helt enkelt och saker inträffar. 

    Det finns inte ett enda bröllop som gått helt exakt hundra planerat.

  • Äldre 10 Aug 21:45
    #2

    jag VET inte, men andra som redan gift sig har vittnat om att när väl dagen kom, så brydde dom sig inte om saker och ting gick lite galet. det enda dom brydde sig om var kärleken och glädjen. ^^ 

  • Äldre 10 Aug 22:20
    #3
    filibustern skrev 2014-08-10 21:45:38 följande:

    jag VET inte, men andra som redan gift sig har vittnat om att när väl dagen kom, så brydde dom sig inte om saker och ting gick lite galet. det enda dom brydde sig om var kärleken och glädjen. ^^ 


    o yes.. 

    jag kan berätta att jag mitt under hela bröllopet får min mens så mina fina spetsunderkläder blir helt nerblodade och jag får stå på toaletten och kämpa med att försöka få på mig rena trosor och fippla med tampong - inte det lättaste i stor marängklänning inne på en toa på 2x2 meter.... 
  • Äldre 10 Aug 22:30
    #4
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-08-10 22:20:34 följande:
    o yes.. 

    jag kan berätta att jag mitt under hela bröllopet får min mens så mina fina spetsunderkläder blir helt nerblodade och jag får stå på toaletten och kämpa med att försöka få på mig rena trosor och fippla med tampong - inte det lättaste i stor marängklänning inne på en toa på 2x2 meter.... 
    haha ja herrejisses! men det är ett gott skratt såhär efteråt eller hur? :P
Svar på tråden Nervös!