• Äldre 8 Aug 12:38
    2039 visningar
    4 svar
    4
    2039

    Schalins

    Vi har förlovningsringarna schalins klassisk 237-5. Jag hade velat kombinera den med schalins norrsken virvla. Någon som vet hur det passar?

  • Svar på tråden Schalins
  • Plätti­s
    Äldre 8 Aug 13:34
    #1

    Klassisk 237-5 ser ganska rak ut på bilderna, medan Norrsken Virvla ser ut att vara lite rundare. Personligen tycker jag det kan se lite konstigt ut, men det är väldigt individuellt vad man tycker passar. Lättast är att gå till en butik och be att få prova. Det brukar inte vara några problem att få prova massor av olika ringar för att se vilken som passar  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 9 Aug 11:57
    #2

    Jag har spanat in en schalins från serien passion. Den jag vill ha passar absolut inte ihop med min förlovningsring men guldsmeden jag var hos sa att alla ringar går att göra om (ändra höjd, form osv). Så du kan nog få ringarna att passa ihop :) 

  • Äldre 9 Aug 18:03
    #3

    Köp ringen från en butik där de faktiskt har en riktig guldsmed anställd. Många butiker har inte det idag utan skickar iväg sina ringar när de ska göra något med dem.
    Guldsmeden kan fixa ena ringens form även när de är två schalinringar. Detta var exakt vad vi gjorde. Jag kombinerade en vanlig rundslipad ring med en rakslipad rätt dyr diamantring från schalins och själva kostnaden för att slipa om ringen var bara 700kr. 

  • Äldre 9 Aug 20:00
    #4

    Tack för era svar!
    Självklart måste jag åka in till stan och prova ringen. Men då är det inte omöjligt att jag kan välja den ringen jag vill ha till min schalins som jag har nu. Jag valde ju den ringen för att senare kunna kombinera lätt med vilken ring som helst.

Svar på tråden Schalins