• Äldre 7 Aug 18:00
    1464 visningar
    4 svar
    4
    1464

    För liten lokal

    Gästlistan har utökas med ca 10 pers. till och nu är lokalen för liten. Vi ska gifta oss 23 maj, så det är en stund kvar. All planering har stannat och det var en perfekt lokal då både vi och de flesta av gästerna skulle ha gångavstånd.
    Nu har jag börjat fundera mer och mer att slopa all planering jag haft hittills och bjuda på bröllopspicknick.
    Först ha vigsel i kyrkan och sen en mysig picknick tillsammans.
    Någon som har varit på ett sådant bröllop eller haft ett själv?

  • Svar på tråden För liten lokal
  • Äldre 8 Aug 08:12
    #1

    Jag har aldrig varit på något sådant men det låter väldigt mysigt - om det är bra väder. 
    Är lokalen för liten enbart för att kunna duka upp till middagen eller överstiger ni maxantalet ni kan vara där inne? Om det bara är platsbrist med borden så går det kanske att ha ett lättare "mingelbröllop". Man blir lite friare med bordsmöbleringen (man kan sprida ut det mer och man måste inte ha exakt antal sittplatser eftersom folk rör på sig). Man kan duka upp plockmat/fika och servera sådant som är lätt att äta på stående fot. 
    Lägger man det rätt sent så kan man fortfarande ha fest efter, så länge gästerna förstår att det inte blir en hel middag. 


  • Äldre 8 Aug 23:13
    #2

    måste ni vara bunden till bordsplacering då?

    är det så att ni inte får plats fler pga begränsat antal sittplatser eller får ni inte vara fler i lokalen pga bestämmelser? 

    man kan lösa sittplatser på andra sätt än traditionell bordsplacering

  • Äldre 8 Aug 23:16
    #3

    att ha utomhusfest av något slag är jättetrevligt - men det kräver att ni måste ha en plan B där ni kan gå in någonstans om det blir skitväder o kallt av något slag. 

    kom också ihåg att ska man vara ute krävs det möjlighet till toaletter nånstans. 

    Så även om man fixar beachparty på närmaste havsbad behövs ändå vettiga toalettmöjligheter. Jag tror inte att du som brud är sugen på att knö in dig i ett äckligt offentligt utedass  som står på stranden med klänning o allt 

  • Äldre 9 Aug 15:17
    #4

    Det får max vara 40 pers i lokalen och nu är vi 50.

    Var iväg igår och tittade på en annan lokal, dock tillhör den hembygdsföreningen och man får bara hyra till kl20 på kvällen ingen aning om varför, ska prata med dem o se om det går att göra ett undantag för mig.

Svar på tråden För liten lokal