• Vichy

    En ovanlig kärlekshistoria

    Min kusin postade denna text på Facebook i morse och den gjorde mig så glad att jag vill dela med mig av den!

    Idag har jag en dålig dag. När jag har en dålig dag så brukar jag tänka på våra grannars tama knölgås Knodd.

    Knodd är ca. 10 år och går fritt ute på gården och han kan vissa kommandon som hans ägare har lärt honom. Förr hade Knodd en fru so
    m han var väldigt kär i och gäss har ofta samma partner hela livet och de kan bli djupt deprimerade och dö av sorg om partnern dör. En dag blev Knodds fru tagen av räven och tanten och farbrorn som har Knodd blev oroliga för hur det skulle gå med honom.

    MEN (nu kommer vi till solskensbiten) Knodd blev kär på nytt, i deras brevlåda! För att Knodd inte ska vara för nära vägen så flyttar Knodds ägare in brevlådan till gräsmattan varje dag efter att posten har kommit. Sen står Knodd bredvid sin älskade brevlåda hela dagen och är lycklig. Borde det inte göras en film om Knodd?

    Jag tycker att det är en fantastisk kärlekshistoria. Kvinna och man. Kvinna och kvinna. Man och man. Knölgås och brevlåda. All kärlek är kärlek och kärlek är det bästa som finns!

Svar på tråden En ovanlig kärlekshistoria