• Äldre 1 Aug 22:28
    6579 visningar
    4 svar
    4
    6579

    Jarl Sandin=dålig service

    Hej allihopa! För ca 3 veckor sedan va jag o min kille på Jarl Sandin och beställde en förlovningsring till mig. Ringens nota hamnade på 28 000:- och vi fick frågan om VI VILLE betala en handpenning på 10% vilket vi då gjorde. 2 veckor senare ångrade jag mig och ville ha en annan ring, återkommer till butiken o frågar om d e ok att jag avbokar beställningen då ringen inte skulle levereras först förrän 8/9! Dvs nästan 2 månader efter beställningen gjordes. Då säger de att jag får avboka den men handpenningen gått förlorad. Jag klagade, tyckte det var dålig service. Eftersom ja ville köpa ny ring från dom som va dyrare. Det slutar med att hon erbjuder mig ett presentkort på handpenningen (3000 på en vigselring. Perfekt tänker jag! Frågar om jag kan komma in i veckan så vi kan beställa ring till min kille då, en vigselring. Då är detta INTE ok?! För ringen skall vara till mig?! Har pratat med hedens guld, guldfynd, nordstans guld och INGEN av dessa kedjorförstår vad Jarl Sandin håller på med. Då de tycker att sålänge pengarna spenderas i deras butik skall det väl inte spela ngn roll om vi köper ring till mig eller min man?! Jag har bara tappat lusten totalt! Har ändå beställt ring på James Allen nu!!!! Men 2 v efter beställningen, fortfarande 7 veckor kvar till leverans o ja får inte mina 3000:- tillbaka eller på ngt annat sätt. Hade ni oxå blivit sura?! Eller e jag överkänslig?!?!?

  • Svar på tråden Jarl Sandin=dålig service
  • Himla
    Äldre 2 Aug 07:50
    #1

    Tillgodo kvitto eller presentkort, som du blev erbjuden, ger inte affären någon som helst rätt att bestämma över vad du ska köpa i deras affär. Du har all rätt att bli sur för så får de inte göra.

  • Äldre 2 Aug 11:01
    #2

    vänd dig till konsumentvägledaren i din kommun. Sådär får det inte gå till. Det är inte okej att göra sådär. 

    Rätt ska vara rätt , antingen ska du ha pengarna tillbaka i handen eller att du har fritt att handla vad du vill i butiken.  

    Något annat tror jag inte ens är lagligt. 

  • Äldre 11 Aug 21:05
    #3

    Hej Allihopa!

    Efter era råd o uppmuntran så kontaktade jag konsumentombudsmannen i min kommun, hon bekräftade att de fick lov att behålla handpenningen oavsett om de informerat om policy eller ej, däremot får de ej lov att erbjuda mig presentkort och sedan begränsa vad jag får köpa.

    Jag mailade dom, ett trevligt mail dock. Informera om att jag kollat upp detta, hon svarade mig idag att de kommer skicka hem ett presentkort till mig på den summan så får jag välja vad jag vill i butiken. =)

    Nu är jag lycklig igen, d gör inget att jag e bunden till butiken, jag kunde hört av mig tidgare när jag började tveka men det är skönt att det är över och att vi kompromissade.

    Så nu ska vi välja ut en ring till min kille =)

    TACK för er hjälp!

    MVH

  • Himla
    Äldre 11 Aug 21:58
    #4

    Skönt att det löste sig för er :)

Svar på tråden Jarl Sandin=dålig service